به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، روز گذشته نشست بررسی عملکرد سیما فیلم در مسیر تحول رسانه ملی با حضور مهدی نقویان، رئیس مرکز سیما فیلم در دانشگاه صداوسیما برگزار شد.
مهدی نقویان، رئیس سیما فیلم در رابطه با تحول در مجموعه تحت مدیریت خود، همچون دیگر ساختارهای تلویزیون معتقد است که در دوران تحول شصت تا هفتاد درصد از کارها باید به سمت تولیدات دغدغهمند بروند. نقویان در همین باره میگوید که «سیما فیلم نیز مانند سایر بخشهای تلویزیون با یک تحول مواجه شد و این تحول از منظر ساختار و تولیدات انجام شده است. وقتی ما از یک سیستم مشکلی میگیریم نشان از ضعف ساختار آن دارد. این تحول ساختار نیز زمانبر است. رسالت ما در واژههایی همچون امید آفرینی، زندگی ایرانی اسلامی، تاریخ معاصر، تاریخ انقلاب قابل ذکر است.
افزایش کمی سریالهای سیمافیلم
وی در خصوص افزایش کمیت در تولید آثار نمایشی در سیمافیلم نیز گفته است «برای اولین بار این اتفاق درحال رخ دادن است. قبلا که فیلم و سریالها در شبکهها تولید میشد خود شبکهها در تولید و تنوع سریالها نظردهی نمیکردند بلکه در دورههای قبل یک شورای عالی سریال ذیل ریاست سازمان وجود داشت که مدیران شبکه در این شورا سه نماینده داشتند. در هر نشست سر فیلمنامهها بحث و تجمیع صورت میگرفت و تصمیم به ساخت آن گرفته میشود.»
3 مرحله در تولید یک اثر هنری
نقویان در ادامه با ذکر 3 مرحله در تولید آثار هنری اعلام کرد که «امروز سه مرحله مهم تولید اثر هنری یعنی طراحی و تولید و پخش جدا شده است. این سبب تقسیم کار میشود و کیفیت تولیدیها افزایش پیدا میکند. منظور از تحول در سیما فیلم این جداسازی از نظر ساختار است که اتفاق افتاده است.»
وی در ارتباط با تحول در محتوا نیز خاطر نشان کرد: بنیادیترین تحول تربیت نیروی انقلاب اسلامی است. وظیفه ما در تولید استفاده از نیروی جوان است که این کار از سوی سیما فیلم درحال انجام است.
رئیس سازمان سیما فیلم در این نشست در رابطه با مرکز فیلمنامه نیز گفت: یکی از ایرادهای اصلی در تولید سریال در سالهای گذشته بحث کامل نبودن فیلمنامه بود. اما یکی از شعارهای تحول که روی آن محکم ایستادهایم بحث این است که فیلمنامه باید کامل نوشته شود و بعد به تولید برسد؛ تفاوتی ندارد که این فیلمنامه برای سیما فیلم باشد یا مرکز فیلمنامه یا فردی خارج از این سازمان. تایید و تاکید مقام معظم رهبری در دیدار آخر دکتر جبلی با ایشان این بوده است که بدون فیلمنامه کامل تولید شروع نشود.
پایان پیام/