اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

وزیر علوم: دانشجویان تحصیلات تکمیلی آماده حل ناترازی بنزین هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری آماده حل مشکل ناترازی بنزین و انجام سایر طرح‌های کلان ملی هستند.

وزیر علوم: دانشجویان تحصیلات تکمیلی آماده حل ناترازی بنزین هستند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، طی هفته‌های گذشته وزیر کشور عنوان کرد با اشاره به مصرف روزانه نزدیک به ۱۴۵ میلیون لیتری بنزین، ظرفیت تولید بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و امروز بایستی دانشجویان برای ناترازی مصرف، الگو ارائه دهند. 

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ارائه راه‌حل مشکل ناترازی بنزین توسط دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در رابطه با هر مسأله ای که دولت با مشکلی مواجه است، می‌تواند نامه‌ای به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ارسال و آن مشکل را تبدیل به یک پروژه کلان ملی تبدیل کند و با تصویب در کمیسیون شورای عالی برای چنین مواردی اعتباری در نظر گرفته شده و به دانشگاه‌ها عرضه می‌شود. 

وی به سامانه نان اشاره کرد و گفت: وزارت علوم سامانه‌ای برای رفع نیازهای صنایع و جامعه هم دارد که براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه توسعه هفتم و قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، تمامی صنایع خصوصی، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌‌های اجرایی مکلف هستند نیازهای‌شان را در این سامانه ثبت کنند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: وزارت نفت یا وزارت کشور هم می‌توانند مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه هستند را در «سامانه نان» ثبت و عنوان کنند از افرادی که در این زمینه طرحی دارند، حمایت می‌کنند؛ با این اوصاف دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری پایان‌نامه و رساله خود را در راستای چنین مشکلاتی تعریف می‌کنند و مورد حمایت شهرداری‌‌، وزارت نفت و وزارت کشور قرار می‌گیرند؛ البته اگر این دانشجویان حمایت هم نشوند علاقمند می‌شوند موضوع طرح تحقیقاتی یا پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود را در راستای نیاز جامعه انتخاب کنند. 

زلفی‌گل گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یک سامانه هم‌رسان برای نیازهای جامعه با دانشمندان و پژوهشگران ایجاد کرده‌ که مسائل و مشکلات را می‌توان از طریق آن پیگیری کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول