اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۱۱۵ هزار اسناد دفترچه‌ای در دست مردم کرمانشاه باید به سند تک‌برگی تبدیل شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ هزار جلد سند دفترچه‌ای در دست مردم استان داریم، گفت: استان در زمینه کاداستری کشاورزی در وضعیت مطلوبی نیست.

۱۱۵ هزار اسناد دفترچه‌ای در دست مردم کرمانشاه باید به سند تک‌برگی تبدیل شود

سجاد حسن‌پور، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه یکی از مأموریت‌های اصلی این شرکت را در قالب تبدیل اسناد دفترچه‌ای موجود در استان به تک برگ یا کاداستری و همچنین تکمیل کاداستری کشاورزی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: استان در زمینه کاداستری کشاورزی در وضعیت مطلوبی نیست؛ براساس قانون حدنگار سازمان ثبت و اسناد و املاک تا سال ۱۴۰۰ موظف به ارائه خدمت به اسناد دفترچه‌ای بوده، نه اینکه این اسناد ابطال شده باشند بلکه همچنان به قوت خود باقی هستند فقط طبق قانون موظف نیستیم خدماتی ارائه دهیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه به وجود ۸۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر نزدیک ۲۶ درصد از اراضی کشاورزی سطح استان کاداستری کشاورزی شده در حالی که تا سال ۱۴۰۰ طبق قانون باید حدنصاب تکمیل می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه علی‌رغم مزایای زیادی که کاداستری کشاورزی می‌تواند داشته باشد معمولا به دلایل مختلفی هنوز باقی مانده، باید دستگاه‌های متولی نیز در این زمینه پای کار بیایند چون امنیت غدایی کشور به نحوی به صدور سند کاداستری بستگی دارد.

حسن‌پور با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ هزار جلد سند دفترچه‌ای در دست مردم استان داریم، گفت: افراد برای دریافت هرگونه خدمات باید ابتدا اسناد دفترچه‌ای را طی فرایندی به اسناد تک برگ تبدیل کنند.

وی ادامه داد: فرایند تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی توسط سازمان ثبت بسیار تسهیل شده به طوریکه هر شخصی با در دست داشتن سند دفترچه‌ای متعلق به خود می‌تواند به نزدیکترین دفتر ثبت اسناد مراجعه و فرم درخواست را پر تا به ادره ثبت محل ارسال شود؛ هزینه زیادی برای مردم در برندارد.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه از کشاورزی خواست، برای بحث کاداستری پای کار بیایند چون طرح ملی است و قابل تاکید حاکمیت است و مزایای آن برای کشاورزان بیشتر است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول