اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مردم از منابع طبیعی درخت برای کاشت مطالبه کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: باید زمینه مشارکت در طرح کاشت یک میلیارد درخت به‌گونه‌ای فراهم شود که مردم از منابع طبیعی درخت برای کاشت مطالبه کنند.

مردم از منابع طبیعی درخت برای کاشت مطالبه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عصر امروز در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی، نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت باید از سوی منابع طبیعی جنبه مردمی داشته باشد نه دولتی، اظهار کرد: مشارکت مردم در گسترش و حفظ فضای سبز ضروری است.

وی بیان کرد: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر ایرانی سه نهال بکارد، طی چهار سال باید یک میلیارد اصله درخت در کشور تولید و کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تعهد این استان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال، کاشت 10 میلیون درخت است.

مرادی‌حقیقی عنوان کرد: باید زمینه مشارکت به‌گونه‌ای فراهم شود که مردم از منابع طبیعی مطالبه درخت برای کاشت داشته باشند و در این میان باید دستگاه‌هایی همچون معادن، شهرک‌های صنعتی و دستگاه‌هایی که تعهد به کاشت درخت دارند، در امر درختکاری ورود کنند و مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی تعامل و ارتباط خوبی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برقرار کردند، ادامه داد: عمر خدمتی ما بسیار کوتاه است و ما نسبت به مردم، مسؤولان و افکار عمومی تعهد داریم و این‌گونه نباشد که روزی فرا رسد که از خود بپرسیم آیا می‌توانستیم فعالیت‌های بیشتری را برای حفظ و توسعه سرسبزی کشور انجام دهیم؛ اما انجام نداده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: تغییرات اکوسیستمی، هوای پاک، تنوع محیطی و ایجاد نشاط و شادابی ازجمله ثمرات وجود درخت و گیاهان سرسبز در هر محیط جغرافیایی است.

لزوم مشارکت مردم در گسترش فضای سبز

مرادی‌حقیقی بر ضرورت مشارکت مردم در گسترش و حفظ فضای سبز تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر شعار «هر ایرانی، سه نهال» در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال گذشته تأکید کردند.

وی اظهار کرد: طبیعت، گیاهان و فضای سبز نعمت بزرگ الهی است که باید قدر آن را بدانیم و به‌خوبی از آن بهره‌برداری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به هدف برگزاری برنامه‌های مختلف در طول سال خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها عمومی کردن فرهنگ منابع طبیعی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

مرادی‌حقیقی خاطرنشان کرد: حفظ، مراقبت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی و دارا بودن تنوع پوشش گیاهی در استان سمنان سبب شده است که از خوش‌آب‌وهواترین تا کویری‌ترین مناطق حمایت کنیم.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول