اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سرانه کتاب در تربت حیدریه ۶۶ نسخه به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: منابع موجود کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه ۱۵۷ هزار و ۳۳۴ نسخه است که سرانه کتاب این شهرستان ۶۶ نسخه به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت است.

سرانه کتاب در تربت حیدریه ۶۶ نسخه به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه آذر فرقانی، امروز، در جلسه کتابخانه های عمومی این شهرستان در بخشداری بخش رخ که با حضور بخشدار رخ، نماینده امام جمعه در بخش رخ وبرخی مسئولین برگزار شد، با بیان اینکه اکنون حدود ۸ هزار و ۱۰۰ نفر، عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند اظهار کرد: این جمعیت کتابخوان تربت حیدریه در هفت کتابخانه عمومی نهادی این شهرستان در مساحت ۲۲۰۰ متر مربع زیر پوشش هستند.

فرقانی با اشاره به اینکه ۶ کتابخانه عمومی شهری و یک باب کتابخانه عمومی روستایی و همچنین یک باب کتابخانه مشارکتی و هفت سالن مطالعه در شهرستان تربت حیدریه دایر است افزود: سرانه عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ۳/۴نفر به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت است، با توجه به اینکه اکنون بخش زیادی از جمعیت با کمک تلفن همراه به مطالعه دیجیتال می‌پردازند.

وی گفت: میزان منابع موجود کتاب در کتابخانه‌های عمومی این خطه ۱۵۷ هزار و ۳۳۴ نسخه و سرانه کتاب نیز ۶۶ نسخه به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت‌حیدریه افزود: برای ساخت کتابخانه در شهر رباط سنگ باید از خیران کمک گرفت تا بتوانیم برای اهل کتاب و بویژه برای قشر کتابخوان گام مهمی برداریم.

حمید میرزابیگی، بخشدار رخ هم در این جلسه گفت: در شهر رباط سنگ با توجه به اینکه این شهر فاقد کتابخانه عمومی است، ساخت یک کتابخانه، می‌تواند باعث رشد فرهنگ عمومی و افزایش دانایی و آگاهی مردم منطقه بویژه برای قشر جوان و نوجوان برای ساختن آینده‌ای روشن ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم جمعیت و تعداد افرادی که در جامعه در کتابخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند نوجوانان و جوانان هستند، اظهارکرد: کسانی که آینده جامعه در دستان آن‌ها است چه از لحاظ مدیریتی، اقتصادی، سیاسی و خانوادگی کسانی هستند که آینده هر جامعه را رقم خواهند زد.

بخشدار رخ ادامه داد: کتاب، کتابخوانی و محیط‌های کتابخوانی و ترویج مبانی فرهنگی به عنوان زیرساخت‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه‌ای قلمداد می‌شود و ما باید در کل سال این مقوله را تحت نظر داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول