اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ابلاغ سیاست‌های کرامت مادری به دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ سیاست‌ کرامت مادری به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

ابلاغ سیاست‌های کرامت مادری به دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرح بابایی ظهر امروز در همایش نقش سلامت باروری در جوانی جمعیت با محوریت اخلاق حرفه‌ای و کرامت مادری در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: سیاستگذاری در کرامت مادری و حفظ کرامت مادر در شکل‌گیری تجربه‌ای خوشایند در فرد بسیار اثرگذار است. 

وی با بیان اینکه موضوع افزایش جمعیت به عنوان اولویت مهم کشور در دستور کار  دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته است گفت: کرامت مادری در روند افزایش جمعیت اثرگذار است و گزینه‌های سیاستی در این رابطه مورد توجه قرار گرفته است. 

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بعد از قانون جوانی جمعیت، در راستای تکریم مادران دستورالعمل کرامت مادری تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد تاکید کرد: خط مشی‌هایی که باید مراکز بهداشتی و درمانی رعایت کنند در این دستورالعمل گنجانده شده است. 

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از خط مشی‌ها در ترویج زایمان طبیعی در این دستورالعمل دیده شده است عنوان کرد: احترام به شأن و منزلت نوزاد و مادر نخستین مورد در این دستورالعمل است.

بابایی دسترسی به اطلاعات و استقلال فردی مادر باردار را طبق این دستورالعمل مهم برشمرد و گفت: حفظ حریم خصوصی مادر، رعایت عدالت و عدم تبعیض بین افراد باید در ارائه خدمات مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تغییرات خلق و خو و آسیب‌پذیری روانی در مادران باردار امری طبیعی است که در روند ارائه خدمات به آنها در این دوران باید مورد توجه باشد گفت: توجه به مسائل روحی مادران هم به اندازه مسائل جسمی آنها حائز اهمیت است که می طلبد در دستور کار باشد. 

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تأمین سلامت و آرامش روانی مادر می‌تواند از افسردگی پس از زایمان نیز پیشگیری کند افزود: برگزاری این سمینارها برای بازآموزی و تقویت پرسنل امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه هریک از ما در جایگاه خود موظف هستیم نقش خود را در روند ارائه خدمات مهم بدانیم و بر آن متمرکز شویم ادامه داد: برقراری ارتباط خوب بعد از روند ارائه خدمت نیز تأثیر بسزایی در رضایت بیمار دارد. 

بابایی با بیان اینکه ارزشیابی بعد از روند ارائه خدمات و اجرای دستورالعمل‌ها، موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: دریافت بازخورد از گیرندگان خدمت و تکمیل چرخه سیاستگذاری با دریافت این عکس‌العمل‌ها، مرحله آخری است که میزان اثرگذاری و لزوم اصلاح یا تداوم روند را در ارائه خدمات مشخص می‌کند که امید است با رعایت این اصول، تجارب خوشایندی برای مادران فراهم کنیم.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول