اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پذیرش بیمار در بیمارستان اکباتان از اواخر هفته جاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از پذیرش بیمار در بیمارستان اکباتان از اواخر هفته جاری خبر داد.

پذیرش بیمار در بیمارستان اکباتان از اواخر هفته جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز همایش نقش سلامت باروری در جوانی جمعیت با محوریت اخلاق حرفه‌ای و کرامت مادری در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مراسم اظهار کرد: نقش مادری در جهان امروز مظلوم واقع شده اما محوریت والدین در زندگی افراد هم دارای مستندات قرآنی و هم روایی است تا جایی که حتی بعد از وفاتشان توصیه می‌شود برای والدین دعا کنید و بهشت خانه کسانی است که به تکریم مادران توجه می‌کنند. 

محمدمهدی مجذوبی سلامت و کرامت را دو محور مهم این همایش خواند و گفت: توجه به جایگاه مادر و پدر و سبک زندگی خانواده، مهمترین رویکرد یک زندگی موفق است. 

وی با اشاره به اینکه اگر مادران به خوبی تکریم شوند، محصول زندگی مادرمحور، فرزندان ارزشی، دانشمندان و محققان بزرگ خواهد بود افزود: طی چند دهه پیش، جریان بزرگی از غرب شکل گرفته تا ارزش‌ها را بی‌ارزش و بی‌ارزشی را ارزش جلوه دهد که در این سمینارها تلاش می‌شود این مسائل به تبیین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه باید برای حفظ و ارتقای جایگاه معنوی مادر تلاش کنیم ادامه داد: این مهم در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها جایگاه خود را دارد اما باید بیشتر مورد توجه باشد. 

وی با بیان اینکه قبل از بارداری، حین زایمان و پس از زایمان باید خدمات و حفظ کرامت مادران مد نظر باشد گفت: پیش از بارداری تا حین زایمان، مهمترین مقاطعی است که باید حفظ حریم و کرامت مادران در محیط بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد. 

مجذوبی عنوان کرد: هنجارهای فرهنگی و اعتقادی ما را موظف می‌کند که اتاق معاینه، اتاق عمل و فضای اتاق لیبر را برای مادر فضایی امن و آرام قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه گاهی پاسخ سربالا دادن به بیمار یا همراهان، تمام خدمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برد و باید این موضوع مدنظر قرار گیرد افزود: البته فشار بالای کار و خستگی پرسنل باعث بروز این مشکلات می‌شود. 

قائم مقام وزیر بهداشت در استان همدان تست روان و سنجش ظرفیت افراد برای کسانی که مایل‌اند به حوزه درمان وارد شوند را مورد تاکید قرار داد و در ادامه گفت: از پنجشنبه این هفته انتقال بخش‌ها و پذیرش بیمار در بیمارستان اکباتان را آغاز خواهیم کرد که خوشبختانه فضایی مناسب در این بیمارستان دیده شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز سل‌تراپی در دست اقدام بوده و یکی از محوریت‌های آن درمان مادران و باروری است خاطرنشان کرد: اهمیت نقش مادر در جامعه و نظام مدیریتی باید خوب تبیین شود. 

توجه به رضایتمندی بیماران به‌ عنوان شاخص اخلاقی در بیمارستان‌ها

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز به افزایش تقاضاهای درمانی و مراقبتی اشاره کرد و گفت: نباید افراد در شرایطی قرار گیرند که منزلت و عزت آنها مخدوش شود و یا احساس ناامنی و آسیب‌پذیری پیدا کنند؛ بیماران، آسیب‌پذیرترین گروه اجتماعی هستند که توجه به این افراد ضرورت دارد. 

رضا طهماسبی با بیان اینکه گاهی بیماران از شدت درد در بیمارستان مسأله اصلی خود را فراموش می‌کنند و باید شرایط آنها را در نظر گرفت افزود: شأن و منزلت زمانی حفظ می‌شود که شخص بر رفتار خود در محیط مسلط شود و احساس راحتی بیشتری در جسم و روح داشته باشد. 

وی با بیان اینکه اخلاق بیمارستانی، امری مدیریتی است و باید برنامه‌ریزی استراتژیک در این خصوص داشت گفت: ساختار، منابع انسانی و تکنولوژی باید به منظور کرامت بیمار در بیمارستان دیده شود چراکه حفظ کرامت باعث افزایش دانش و حرفه‌ای‌گری خواهد شد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: کاهش هزینه‌های بیمار در بیمارستان‌های دولتی، پراکندگی‌های جغرافیایی مراکز درمانی، ارتباط با مراکز اورژانس، دغدغه‌های اخلاقمداری در پزشکی در میزان رضایتمندی افراد از دریافت خدمات تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بیمارستان اخلاقی، بیمارستانی است که تمام استانداردها در آن رعایت و تعهدات اجرا می‌شود‌ گفت: تقویت پوشش مامامحور و بهبود پوشش خدمات مراکز مامایی مورد توجه جدی است زیرا در افزایش رضایت بیماران تأثیر بسزایی دارد.

طهماسبی با بیان اینکه توجه به فضای فیزیکی خصوصی به عنوان پیش‌شرط ارائه خدمت طی دو سال اخیر در دستور کار بوده است افزود: استانداردسازی فضاهای فیزیکی نیز در این راستا انجام شده است.

وی با تاکید به اینکه توانمندسازی ماماها و متخصصین زنان و زایمان بخش مهمی از این کار بوده است گفت: مجموع عوامل موثر بر کرامت مادران مبتنی بر مشارکت در درمان، حفظ استقلال بیمار، ارائه به موقع خدمات، تهیه امکانات مناسب در تمام عرصه‌ها، انجام تکنیک‌هاب مراقبتی، ایجاد فرصت کافی برای ارتباط با بیمار و دلجویی از او باید مورد توجه جدی باشد.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول