اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رشد مصرف محصولات آبزی در ایران از متوسط جهانی پیشی گرفت

دبیر اتحادیه تولید و تجارت آبزیان کشور گفت: مصرف سرانه محصولات آبزی در دنیا از ۱۰ کیلو ‌گرم به ۲۲ کیلو رسیده و در همین مدت در ایران مصرف از یک کیلو به ۱۴ کیلوگرم افزایش یافته که رشد ۱۰ برابری نسبت به میانگین جهانی را نشان می‌دهد.

رشد مصرف محصولات آبزی در ایران از متوسط جهانی پیشی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اکبر خدایی، دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان کشور، در مراسم افتتاح هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور که صبح امروز در مرکز آموزش عالی امام خمینی فردیس با میزبانی البرز برگزار شد، با بیان اینکه  صنعت شیلات یک صنعت جدید محسوب می‌شود، اظهار کرد: با صنعتی روبرو هستیم  که تقاضای زیادی در کشور دارد  و در ایجاد امنیت غذایی و سلامت جامعه نقش دارد.

وی با اشاره به وجود زمینه های افزایش بهره‌وری در  صنعت شیلات، گفت:  زیرساخت های خوبی در این خصوص  ایجاد شده و امکان عرضه و تحویل محصول در بهترین بازارهای دنیا را داریم. بیش از ۸۰ شرکت ما در سایت گمرک چین رجیستر هستند. ارزش واقعی در آمد کشور از محل تجارت آبزیان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار است که قابلیت افزایش به ۱ میلیون دلار  را دارد. 

این مقام مسؤول با بیان اینکه علیرغم همه ناملایمات، رشد ما در دنیا بیش از حد نرمال بوده است، افزود: مصرف سرانه  محصولات آبزی در دنیا از ۱۰ کیلو ‌گرم به ۲۲ کیلو رسیده و مصرف سرانه ما در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب یک کیلوگرم بوده و حالا به حدود ۱۴ کیلوگرم رسیده است که نشان میدهد ما ۱۰ برابر بیش از استاندارد جهانی رشد داشته‌ایم. 

وی اضافه کرد: محصولات آبزی ایران به ۵۵ کشور دنیا صادر می شود و نشان می‌دهد که اصول و استانداردهای بازارهای دنیا را رعایت می‌کنیم. 

خدایی با بیان اینکه در حوزه صید و صیادی فشار به ظرفیت‌های ما بالاست، افزود: در حوزه صید و صیادی  در کنترل و نظارت ضعف داریم و در حوزه ابزی پروری هم ضعف‌هایی داریم و باید به سمت اموزش و روش های نوین آبزی‌پروری حرکت کنیم.‌

وی با اشاره به اینکه دفتر توسعه طراحی گلخانه‌ای و شیلاتی از پروژه‌های دانش بنیان که افزایش بهره‌وری منجر می‌شود، حمایت می‌کند، بر ضرورت توجه به بخش خصوصی در حوزه آبزی پروری تأکید کرد و افزود: برگزاری کنگره‌ها تلاش می‌کند ضریب افزایش دانش در صنعت را افزایش دهد و فرصت مغتنمی برای حرکت در مسیر تولید دانش و افزایش بهره‌وری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول