اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

هیچ دستگاهی مهمتر از آموزش و پرورش نیست

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیچ دستگاهی مهمتر از آموزش و پرورش نیست، گفت: ساخت فکر و ذهن و ایجاد خلاقیت و توانمندی فرزندان جامعه در دستگاه تعلیم و تربیت رقم می خورد.

هیچ دستگاهی مهمتر از آموزش و پرورش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی در نشست مشترک با مدیرکل و شورای معاونین اداره کل ضمن تاکید بر وظیفه ستادی مجموعه آموزش و پرورش استان با رویکرد نظارت، کنترل، هدایت و راهبری اظهار داشت: هیچ دستگاهی مهمتر از آموزش و پرورش نیست؛ چراکه ساخت فکر و ذهن و ایجاد خلاقیت و توانمندی فرزندان جامعه در دستگاه تعلیم و تربیت رقم می خورد

 وی بر ضرورت همدلی و همراهی بیش از پیش مجموعه‌های مختلف با دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: کشور و جامعه قوی از مجرای آموزش و پرورش قوی شکل می‌گیرد.

 وی افزود: استفاده از ظرفیت خانواده‌ها و مشارکت آنان در آموزش و تربیت فرزندان و بهره گیری از ظرفیت خود دانش آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس، کمک شایانی در دسترسی به اهداف مورد نظر خواهد داشت.

 استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز و در جنگ شناختی، دشمن با ابزار رسانه و فضای مجازی ورود پیدا می‌کند و تلاش‌های فراوانی در این مسیر کرده که بتواند هدایت دانش‌آموزان و جوانان را به دست گیرد.

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری تبیین و تشریح اهداف و نقشه‌های شوم دشمنان برای معلمان و دانش آموزان حائز اهمیت است؛ چرا که توطئه‌های دشمنان تمامی ندارد و پیوسته از شیوه‌ها و روش‌های مختلف برای ورود در فکر و ذهن و وجود فرزندان ایران اسلامی استفاده می‌کنند.

کرمی بیان داشت: با هدف حفظ استقلال و احساس هویت کردن دانش آموزان، موضوع مهارت آموزی و توسعه آموزش‌های مهارتی که در نهایت به اشتغال زایی آنان کمک زیادی خواهد کرد، در سطح مدارس باید با جدیت دنبال شود.

وی گفت: با هدف امید آفرینی و ترسیم آینده‌ای رو به پیشرفت، برگزاری اردوهای مختلف علمی، آموزشی، تربیتی، تفریحی، ورزشی و ایجاد بسیاری از فضاهای پرشور و نشاط برای دانش‌آموزان ضرورت دارد.

 استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: استفاده صحیح و مطلوب از فضاهای برون مدرسه‌ای مانند پارک علم و فناوری و ظرفیت‌های بومی اطراف و اکناف مدارس می‌تواند در مسیر رشد و ترقی دانش‌آموزان منشأ تحول و تغییر باشد.

کرمی بر برگزاری مسابقات و رویدادهای علمی، آموزشی، هنری و ورزشی با هدف رشد و ارتقاء شخصیت دانش آموزان در ابعاد مختلف تاکید و خاطرنشان کرد: آشنایی دانش آموزان با توحید و خداشناسی و انس گرفتن آنان با قرآن و نماز و قرار گرفتن در این مسیر، راهگشای همه مشکلات و چالش‌های پیش روی نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.

 استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش الگویی معلمان در بین دانش آموزان و ضرورت ایجاد تحرک ذهنی و فکری در بین آنان اظهار داشت: هرجا که دانش آموزان کار را به دست گرفته و مشارکت فکری و عملی در انجام برنامه‌ها داشتند؛ موفقیت آنان دوچندان شده و اهداف نظام آموزشی بیش از پیش محقق می‌شود. 

وی از آمادگی و کمک و همراهی مجموعه استانداری با دستگاه تعلیم و تربیت خبر داد و بیان داشت: اعتقاد داریم رشد و توسعه جامعه با حضور آموزش و پرورش قوی اتفاق می‌افتد و این اراده‌هاست که می‌تواند مشکلات و چالش‌ها را حل کند.

پایان پیام/3139

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول