اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استفاده از تکنولوژی‌های نوین در پروژه‌های آب و فاضلاب اصفهان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری به منظور استفاده از تکنولوژی‌های نوین و کاربردی کردن GIS در پروژه‌های آب و فاضلاب اصفهان خبر داد.

استفاده از تکنولوژی‌های نوین در پروژه‌های آب و فاضلاب اصفهان

حسین اکبریان، مدیرعامل آبفای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد:کاربردی کردن سیستم GIS علاوه بر سرعت بخشیدن در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در بخش  آب و فاضلاب در بخش مشترکان هم بسیار حائز اهمیت است و بر این اساس انتظار می‌رود تمرکز و دقت ویژه‌ای در خصوص کاربردی کردن هر چه بیشتر این فرایند بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: سیستم GIS دربرآورد  آماده‌سازی نصب انشعابات بسیار کاربردی است و می‌تواند در کاهش زمان و هزینه‌ها بسیار موثر واقع شود.

اکبریان انجام تحقیقات کاربردی با همکاری پارک‌های علم و فناوری و نیز شرکت‌های دانش بنیان را در شکوفایی صنعت بسیار  مهم خواند و گفت: قطعا از این پس تحقیقات کاربردی در صنعت آبفای استان اصفهان مانند مدیریت لجن در تصفیه خانه‌های فاضلاب، استفاده از تکنولوژی نوین در ایستگاه‌های پمپاژ به منظور کاهش مصرف انرژی و نیز افزایش راندمان این تاسیسات با انسجام و دقت بیشتری انجام می‌شود و نیز تحقیقاتی در خصوص افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان پیشنهادات کاربردی و سازنده را بسیار کارگشا خواند و تصریح کرد: انتظار می‌رود ارائه  پیشنهادات سازنده و کاربردی از سوی کارکنان در راستای بالندگی و شکوفایی صنعت آبفا در اصفهان ادامه داشته باشد و انتظار است که در آینده نزدیک روند ارائه  پیشنهادات از لحاظ کمی و کیفی مطلوب‌تر شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون آبفای استان اصفهان در استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ در کشور پیشرو است، تصریح کرد: زمینه‌های استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ در پروژه‌های آب و فاضلاب باید تسریع شود تا طرح‌های توسعه‌ای آبفا در سطح استان بدون وقفه عملیاتی شود.

اکبریان با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها خاطرنشان کرد: با انعقاد قراردادهای مختلف با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مانند قرارداد بیع متقابل، پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان اجرایی شده‌اند که در این میان می‌توان به اجرای تاسیسات فاضلاب در ۱۹ روستای استان اشاره کرد و این مهم باید همچنان ادامه یابد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان بهره‌مندی از هوش مصنوعی، داده کاوی و نیز داشبورد مدیریتی را در افزایش  بهره‌وری صنعت آبفا موثر برشمرد و بیان کرد: باید زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری کافی به منظور بهره‌مندی از  تکنولوژی‌های نوین در آبفای استان اصفهان اجرایی شود تا فرایند اجرای کارها بهینه‌تر دنبال شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول