اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

سالانه نزدیک به 300 میلیون خودرو در جاده‌های استان قم تردد می‌کنند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به تردد سالانه نزدیک به 300 میلیون خودرو در سطح راه‌های استان گفت: 60 درصد مراکز صنعتی کشور درشعاع 260 کیلومتری استان قم واقع شده اند که نشان دهنده اهمیت ویژه صیانت و ارتقای زیر ساخت‌های جاده‌ای قم در دو بخش راه و حمل‌ونقل است.

سالانه نزدیک به 300 میلیون خودرو در جاده‌های استان قم تردد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، محمد پورتیموری در همایش گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری گفت: سالانه نزدیک به 300 میلیون خودرو در سطح راه‌های استان قم تردد می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه افزود: توجه به این موضوع که 60 درصد مراکز صنعتی کشور درشعاع 260 کیلومتری استان قم واقع شده اند، بر اهمیت ویژه به مبحث صیانت و ارتقای زیر ساخت‌های جاده‌ای قم در دو بخش راه و حمل‌ونقل می افزاید.

وی محورهای مواصلاتی استان قم را بعد از راه‌های استان تهران، پرترافیک‌ترین جاده‌های کشور خواند و گفت: کریدور ارتباطی 17 استان با مرکز کشور از ویژگی محورهای جاده‌ای استانی است که جایگاه مذهبی آن به دلیل وجود بارگاه مقدسه کریمه اهل البیت حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و همچنین حضور مراجع عظام، ممتاز و بی نظیر است.

پورتیموری یادآور شد: عرصه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، میدان عمل و حضور برخط در جاده‌ها، پایانه‌ها و... است، کمااینکه طی ایام اربعین امسال، غالب همکاران اداره کل متبوع در طول شبانه‌روز، تنها 2 تا 3 ساعت فرصت خواب و استراحت داشتند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات اداره کل متبوع طی سال جاری پرداخت و عنوان کرد: عملیاتی شدن طرح خط کشی راه‌های استان، بهسازی راه‌ها (اعم از اصلی، فرعی و روستایی)، اورهال 110 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری، تنقیه پل‌ها، ترمیم و تعمیر چند دستگاه پل مهم جاده‌ای مانند پل شهید سعادتمند، احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش و... درزمره اقدامات این اداره کل طی سالجاری بوده است.

کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اضافه کرد: ساماندهی ورودی شهرهای استان و متناسب سازی مرئا و منظر جاده‌ای با فرهنگ دینی، از مهمترین مواردی است که توسط این اداره کل، مجدانه پی گیری می شود.

پایان پیام/ 78041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول