اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم همکاری نظامی آمریکا با نیروهای مسلح سعودی

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه همکاری نظامی با ارتش عربستان به ارزش یک میلیارد دلار را با ادعای مقابله با تهدیدات تصویب کرد.

تداوم همکاری نظامی آمریکا با نیروهای مسلح سعودی

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا در ادامه کمک به متحدان عرب خود در حاشیه جنوب خلیج فارس، برنامه‌ آموزشی نظامی جدید را برای عربستان سعودی تصویب کرد.

به نوشته وبگاه «گالف نیوز»، وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه همکاری نظامی جدید با عربستان به ارزش یک میلیارد دلار جهت آموزش نظامی نیروهای مسلح این کشور به ویژه نیروی هوایی را تصویب کرد.

وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: « این کمک نظامی  توانایی عربستان سعودی برای مقابله با تهدیدات حال و آینده را بهبود می‌بخشد.»

 این کمک مالی جدید روابط بین این دو متحد را تعمیق می‌بخشد و در عین حال همچنان به ممنوعیت فروش برخی سلاحهای تهاجمی پایبند است.

این قرارداد شامل پرواز و آموزش نظامی حرفه‌ای و تجهیزات برای نیروی هوایی سعودی و سایر شاخه‌های نظامی این کشور است. بدنه نیروی هوایی عربستان را جنگنده‌های «اف-۱۵» ساخت آمریکا شکل می‌دهند، اما خلبانان عربستانی از نظر کیفیت در حد متوسط قرار دارند.

پیشتر، منابع خبری از تلاش‌های انگلیس برای فروش‌ده‌ها فروند جنگنده نسل چهارم «یوروفایتر تایفون» به نیروی هوایی عربستان خبر داده بودند.

«ریچارد ابولافیه» از تحلیلگران امور هوانوردی  در این زمینه گفت: «سعودی‌ها جنگنده " اف-۱۵" را  از ایالات متحده تهیه می‌کنند و البته اف-۳۵ نیز می‌خواهند. اما آنها مشتاق تامین نیازهای خود از منبع دوگانه هستند.»

بر این اساس، انگلیس در حال مذاکره برای فروش ۴۸ فروند جنگنده  تایفون یوروفایتر به عربستان سعودی است.

تایفون جنگنده‌ای چالاک است که از توانایی بالایی برای نبردهای هوایی نزدیک برخوردار است. سرعت این هواپیما یک و نیم ماخ و با انواع شرایط جوی سازگار است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول