اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمایت اتحادیه اروپا از پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی

در دیدار وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان با سفیر اتحادیه اروپا تأکید شد که این اتحادیه از پیوستن تاشکند به سازمان تجارت جهانی حمایت کند.

حمایت اتحادیه اروپا از پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «لذیذ قدرت اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان و «شارلوت آدریان» سفیر اتحادیه اروپا در چارچوب دیداری در شهر «تاشکند» همکاری‌های دوجانبه و همچنین برنامه مراسم‌ها برای سال 2024 میلادی را بررسی کردند.

در دیدار مقامات ارشد ازبکستان و اتحادیه اروپایی در «تاشکند» موضوع همکاری‌های متقابل در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار بر سیر مثبت شراکت اقتصادی بین ازبکستان و اتحادیه اروپا تاکید و بیان شد که در سال‌های اخیر حجم مبادلات بازرگانی و تعداد شرکت‌های مشترک افزایش یافته است.

طرفین آمادگی متقابل خود را برای تشویق گسترش مشارکت‌های سرمایه گذاری، همکاری صنعتی و حمل‌ونقل و لجستیک ابراز داشتند.

علاوه بر این، در مورد تداوم تعامل فعال در مورد استفاده موثر از وضعیت یک کشور ذینفع GSP+ توسط صادرکنندگان داخلی و همچنین ارائه کمک برای پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی توافق به دست آمد.

در پایان این دیدار طرفین پایبندی قاطع خود را برای تعمیق و گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در همه زمینه‌ها ابراز کردند.

گفتنی است، طی 10 ماه سال 2023 میلادی حجم مبادلات بازرگانی ازبکستان و اتحادیه اروپا در سطح 4 میلیارد و 800 میلیون دلار قرار گرفته است. در نتیجه کسب مقام کشور ذینفع GSP+ توسط ازبکستان از سال 2021 میلادی صادرات به اتحادیه اروپا 1.5 برابر افزایش یافته و صادرکنندگان ازبکستان 28 میلیون یورو در عوارض واردات صرفه‌جویی کردند.

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحاد اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول