اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رژیم صهیونیستی ده‌ها کارخانه شهر صنعتی غزه را ویران کرد

رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه ده‌ها کارخانه در شهر صنعتی غزه را که طی دو دهه گذشته با وجود محاصره رژیم صهیونیستی به منظور توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها فعالیت می‌کرد، تخریب کرده است.

رژیم صهیونیستی ده‌ها کارخانه شهر صنعتی غزه را ویران کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری و شهرک‌های صنعتی فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه ده‌ها کارخانه در شهر صنعتی غزه را به طور کامل یا جزئی تخریب کرد و پروژه تولید برق از انرژی خورشیدی این منطقه نیز بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از ظرفیت تولید خود را به دلیل تجاوز نظامی اشغالگران از دست داد.

بمباران مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته باعث تخریب ساختمان اداری اداره حمایت از سرمایه‌گذاری و شهرک‌های صنعتی فلسطین و همچنین ساختمان دفاع مدنی واقع در داخل شهرک صنعتی غزه شده و همچنین بسیاری از تاسیسات صنعتی داخل شهر صنعتی غزه نیز در نتیجه حملات اسرائیل طعمه حریق شدند، به ویژه آنهایی که حاوی مواد شیمیایی و مواد بسیار قابل اشتعال بودند.

سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری و شهرک‌های صنعتی فلسطین در بیانیه‌ای تصریح کرد، در نتیجه حملات اسرائیل تاسیساتی در شهر صنعتی غزه که در زمینه تولید محصولات آرایشی بهداشتی، محصولات غذایی، نوشیدنی‌ها، پلاستیک، مبلمان و غیره فعالیت می‌کنند، در آتش سوختند.

این سازمان افزود: شهر صنعتی غزه یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی است که توسط دولت فلسطین و از طریق این سازمان تاسیس شده و شامل ۷۲ کارخانه در بخش‌های مختلف صنعتی از جمله خیاطی، بافندگی، صنایع غذایی و آشامیدنی، آبمیوه‌گیری، صنایع پلاستیک و چوب، صنایع دارویی و شوینده در کنار شرکت‌های تجاری و بین المللی است.

شهر صنعتی غزه از بزرگترین شهرهای صنعتی در سطح فلسطین به شمار می‌آید و کارخانه‌های متعددی دارد که حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کارگر در آنجا مشغول به کار بودند، اما در واقع برای بیش از ۶۴۰۰ شغل را به طور مستقیم یا غیرمستقیم فراهم کرده بود و حجم کلی سرمایه گذاری در شهر صنعتی غزه تقریبا ۱۶۰ میلیون دلار است. این شهر در منطقه‌ای به مساحت ۴۸۰  هکتاری در شرق شهر غزه واقع است.

سازمان حمایت از سرمایه گذاری فلسطین تاکید کرد که جنایت رژیم صهیونیستی در تخریب شهر صنعتی غزه در چارچوب تخریب نظام‌مندی است که توسط ماشین جنگی اشغالگران در نوار غزه راه‌ افتاده است که تمام مظاهر و ارکان بقا و زندگی در نوار غزه را که در معرض کشتار جمعی قرار دارد؛ هدف قرار داده است.

 

این سازمان تأیید کرد که این ارزیابی یک ارزیابی اولیه است و وضعیت میدانی غزه در سایه تداوم بمباران‌های اسرائیل مانع از ارزیابی دقیق کامل خسارات شده است.

رژیم صهیونیستی در تجاوز نظامی خود علیه نوار غزه بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را نیز  به طور کلی یا جزیی تخریب کرده است؛ افزون بر اینکه مناطق وسیع کشاورزی، زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها هم در حملات رژیم صهیونیستی طی هفتاد و هشت روزی که از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی می‌گذرد، تخریب شده است.

شهر صنعتی غزه از دو تجاوز سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی نیز در امان نمانده بود و کارخانه‌های آنجا مستقیما بمباران شدند که طبق برآوردهای بانک بین المللی، میزان خسارت‌ها تنها در ۲۰۲۱ ، ۲۲ میلیون دلار تخمین زده شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول