اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

توجه شرکت‌های دانش‌بنیان به حل مشکلات بومی باشد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه توجه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان باید به حل مشکلات بومی استان باشد گفت: در توسعه فعالیت‌های اقتصادی با رویکرد تولید ثروت از دانش پیشرفت خوبی داشتیم.

توجه شرکت‌های دانش‌بنیان به حل مشکلات بومی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود معینی صبح امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر در سالن دانشگاه آزاد اظهار‌ کرد: در استان همدان توسعه فعالیت‌های اقتصادی و رویکرد تولید ثروت از دانش با نگاه اقتصاد دانش‌بنیان پیشروی خوبی به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه در مسیر تولید ثروت به علم دانشگاه آزاد اسلامی همدان نگاهی استانی و ملی دارد بیان کرد: معتقد هستیم باید دانشگاه در حل نیازهای جامعه نقش‌آفرین باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان تاکید کرد: با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاهی در جامعه و احصا مشکلات برای حل مسائل تحقیقات و مطالعات علمی شکل می‌گیرد که این مهم از نقش‌های پررنگ کارکرد علمی دانشگاه در جامعه است.

وی افزود: خوشبختانه فعالیت و همکاری خوبی بین بدنه علمی دانشگاه آزاد اسلامی  همدان با سایر دانشگاه‌های استان و ادارات کل برقرار است که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌های خوبی در زمینه‌های مختلف شده است.

معینی بیان کرد: با ریل‌گذاری اتفاق افتاده برای رفع نیازهای بومی استان توسط دانشگاه‌های آزاد اسلامی همدان و با راهبردی استانداری در قالب کارگروه‌ها و ستادها، امیدواریم در سال‌های آینده نتایج خوبی محقق خواهد شد.

معاون پژوهش  و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه در همه دانشگاه‌های آزاد استان شاهد فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم در حوزه مقالات علمی و تألیف کتاب هستیم گفت: یکی از افتخارات ما در حوزه تولید علم و امور پژوهشی تولید مقاله، کتاب و برگزاری همایش‌هاست و در این راستا یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه، برای چهارمین سال متوالی در زمره دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در تولید مقالات نیز یکی از شاخص‌ بین‌المللی بودن است بیان کرد: تقریباً ۲۱ درصد از حجم مقالات تولیدشده ما را مقالات بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

معینی با اشاره به اینکه در بخش چاپ کتاب نیز تقریباً فعال محسوب می‌شویم خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر حدود ۱۵ عنوان کتاب توسط اساتید دانشگاه آزاد در گروه‌‌های آموزشی مختلف به رشته تحریر در آمده است.

وی با تأکید بر اینکه این دانشگاه تا پیش از سال جاری هشت مجله و نشریه علمی داشت گفت: دو مجله جدید نیز به تعداد این مجلات افزوده شد که یکی از این مجلات توانست در سطح ملی رتبه برتر کسب کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه‌های آزاد همدان ادامه داد: ارتباط بین صنعت، دانشگاه و جامعه یکی از مقولاتی است که برای سال‌ها تنها محدود شده بود به انجام کارآموزی و عقد تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها اما در عمل هیچ اتفاق خاصی را شاهد نبودیم و نهایتاً به چند طرح پژوهشی آن هم محدود در خارج از دانشگاه منجر به عقد قرارداد ختم می‌شد حال آنکه بسیاری از این طرح‌ها نیز نتیجه مطلوب علمیاتی را به همراه نداشت.

وی با اشاره به اینکه هدف ما مجهز کردن صنایع به خدمات فناورانه و دانش‌بنیان است افزود: در حوزه دستگاه‌های های‌تک و آزمایشگاهی، دانشگاه‌های آزاد همدان چند گروه و مرکز پژوهشی دارد که کار آن‌ها مطالعه برای انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان در جهت ساختن چنین دستگاه‌ها و محصولات دانش‌بنیان در سایر بخش‌هاست.

معینی عنوان کرد: در مرکز رشد دانشگاه آزاد همدان نیز با تعداد زیادی از فعالیت هسته‌های واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مواجه هستیم که برخی از آن‌ها توانستند محصولاتی را تولید کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه پایش دانشگاه آزاد به شکل شبکه‌ای در بستر سامانه‌هایی به نام پژوهش‌یار کار کرده و عناوین پایان‌نامه‌‌ها و رساله‌های مقطع دکتری در این سامانه توسط دانشجویان قابل مشاهده است گفت: با مطرح کردن چالش‌های احصاشده صنعت و تولید استان و مشکلات پیش روی دستگاه‌ها در این سامانه می‌توان این فرصت را برای حل چالش‌ها در صنایع و بخش‌های مختلف تولیدی و بهره‌مندی از چالش در راستای انتخاب آن توسط دانشجویان به‌ عنوان موضوع رساله مورد استفاده قرار داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مأموریت پایشی دانشگاه‌های آزاد همدان صنایع تبدیلی است گفت: مقوله پویش نیز اشتغال حین تحصیل را دربرمی‌گیرد یعنی این فرصت برای دانشجویان فراهم شده که حین تحصیل بتوانند در شرکت‌ها و کارخانجاتی که دانشگاه با آن‌ها قرارداد همکاری دارد مشغول کار شوند تا در صورت مقبولیت کار آن‌ها در کارخانه و یا شرکت، قرارداد کاری نیز منعقد کنند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول