اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مردم در زمستان الگوی مصرف را رعایت کنند

امام جمعه پاکدشت درباره مصرف گاز در فصل زمستان گفت: با توجه به رشد جمعیت، تولید کم گاز و مصرف زیاد، توصیه به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف می‌کنیم.

مردم در زمستان الگوی مصرف را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه پاکدشت با اشاره به آغاز فصل زمستان و بهار عبادت مومنین اظهار کرد: این ایام بهترین زمان برای عبادت مومنین است.

وی در ادامه افزود:  با توجه به روزهای کوتاه در ماه‌های پایانی سال، مومنین می‌توانند به روزه‌داری پرداخته و در شب‌های بلند نیز عبادت خداوند متعال را انجام دهند.

امام جمعه پاکدشت در ادامه خطبه‌ها ضمن تقدیر از نهادها و ادارت دولتی، همچنین خیرین، سپاه و بسیج بیان داشت: به مناسبت شب یلدا ۴۰۰۰ بسته معیشتی تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

حجت‌الاسلام جوکار درباره تولید و ناترازی مصرف گاز در فصل زمستان مطرح کرد: به دلایل مختلف دولت سابق به تعهدات خود برای تولید برق و آب و گاز عمل نکرده و از برنامه ششم توسعه عقب مانده، با توجه به رشد جمعیت، تولید کم گاز و مصرف زیاد، توصیه به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف می‌کنیم.

وی ضمن گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا بیان داشت: حضرت ام البنین همسر و مادر شهید بودند و الگوی تربیت سربازان حماسه ساز، یاوران امام و امامت، ما افتخار می‌کنیم به وجود مادران و همسران شهدا در دوران خودمان که اسطوره پیش روی ما هستند.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به هفته سواد آموزی مطرح کرد: یکی از مبارک‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی شکوفایی نهضت سوادآموزی و جریان‌سازی آموزش خواندن و نوشتن به عموم مردم جامعه، که در راستای سنت علم آموزی در اسلام است.

وی در تشریح نهضت سوادآموزی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: حرکت انقلابی امام راحل نرخ باسوادی در جامعه را رشد داده که در سال ۵۵ نرخ سواد مردم ایران ۴۷ درصد و اکنون بالای ۹۱ درصد از جامعه ما باسواد هستند.

حجت‌الاسلام جوکار این نهضت را مردمی دانست و گفت: نهضت سوادآموزی از سواد خواندن و نوشتن فراتر رفته و به سمت سواد مهارت قدم گذاشته و همه ملت ما باید سواد مهارتی، سواد قرآنی و سواد رسانه‌ای را فراگیرند.

وی با تاکید به استفاده از ظرفیت مساجد برای سوادآموزی خاطرنشان کرد: مسجد باید کانون سوادآموزی و تعلیم و تربیت باشد همه مساجد ما باید همکاری کرده و به گونه‌ای اثرگذار باشند که پیرامون آن هیچ شخص بی‌سوادی وجود نداشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول