اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ساختمان‌های ناایمن دماوند باید نوسازی و مستحکم شوند

امام جمعه دماوند گفت: بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های غیرایمنی وجود دارد که در هنگام وقوع زلزله باعث تلفات انسانی و خسارات فراوانی خواهد شد لذا باید دادستان و مسؤولان شهرستان به این مساله ورود کنند.

ساختمان‌های ناایمن دماوند باید نوسازی و مستحکم شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: سه‌شنبه پنجم دی، سالگرد وقوع زلزله بم در سال ۱۳۸۲ با قدرت ۶/۶ ریشتر و حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر کشته است که روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گرفته است.

وی افزود: همه ما مکلف به حفظ جان خود و خانواده و همراهان در برابر حوادث احتمالی مثل زلزله هستیم و بی‌توجهی در این امر جایز نیست؛ زلزله خبر نمی‌دهد و همه موظف هستیم موارد ایمنی و استحکام ساختمان‌ها را رعایت کنیم و در این مسئله آموزش ببینیم.

امام جمعه دماوند گفت: در شهرستان دماوند بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های غیرایمنی وجود دارد که در هنگام وقوع زلزله باعث تلفات انسانی و خسارات فراوانی خواهد شد.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: از دادستان و فرماندار و شهرداران و بخشداران و دهیاران گرامی تقاضا داریم به موضوع بافت‌های فرسوده و ناامن ورود و مداخله کنند و تا حصول نتیجه مطلوب این مسئله را رها نکنند؛ در بهسازی، نوسازی و بازسازی بناهای خطرناک باید مردم و مسئولین با یکدیگر همکاری کنند و دولت تسهیلات لازم را در اختیار قرار دهد.

وی بیان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور مکلفند قانون حمایت از احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را عملیاتی کنند و اگر ترک فعل وجود داشته باشد، دستگاه قضایی باید به وظیفه خود عمل کند.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: از مردم عزیز شهرستان دماوند تقاضا دارم خانه‌های خود را بیمه کنند و موضوع مقاوم سازی ساختمان‌ها را جدی بگیرند؛ بیمه زلزله و آتش سوزی و مسئولیت و عمر و درمان از ضروریات جامعه پیشرفته و نشان عقلانیت و آینده نگری افراد است.

فتاح‌دماوندی با بیان اینکه هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ و روز نهضت سوادآموزی است، گفت: از تلاشگران سوادآموزی شهرستان دماوند تشکر می‌کنیم و از آرزومند روزی هستیم که هیچ بی‌سوادی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اسلام و قرآن ما با اقرأ شروع شده و خداوند به قلم و نوشته قسم خورده و اسیران جنگی در برابر یاد دادن سواد آزاد می‌شدند؛ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، نیمی از مردم ایران بی‌سواد بودند، اما اکنون ۹۷ درصد مردم سواد دارند و این نشانه اهتمام نظام اسلامی به امر مهم سوادآموزی است.

امام جمعه دماوند بیان کرد: تشویق افراد بی‌سواد به سوادآموزی مصداق امر به معروف است. همه باید با جهل و نادانی مبارزه کنیم و سوادآموزی مقدمه مطالعه و آموختن علوم مفید است.

پایان پیام/67015/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول