اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رئیسی: امروز تهاجم کشورهای غربی به خرده‌فرهنگ هاست

رئیس جمهور گفت: امروز تهاجم کشورهای غربی به فرهنگ و خرده فرهنگ‌هاست و این هویت فرهنگی است که خانواده و جوان‌های ما را از آسیب های اجتماعی دور می‌کند.

رئیسی: امروز تهاجم کشورهای غربی به خرده‌فرهنگ هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مراوه تپه، ظهر امروز آیت الله سید ابراهیم رئیسی باحضور در نماز جمعه مصلی اهل سنت شهرستان مراوه‌تپه اظهار کرد: هویت دینی و  ملی باید حفظ شود و نباید اجازه بدهیم که مورد هجوم دشمنان قرار بگیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: تهاجم کشورهای غربی به فرهنگ و خرده فرهنگ‌هاست. این هویت فرهنگی است که خانواده و جوان‌های ما را از آسیب های اجتماعی دور می‌کند. 

وی افزود: روابط با ترکمنستان روز به روز در حال افزایش است و در دیدار رئیس جمهور این کشور با رهبر معظم انقلاب، ایشان فرمودند که ما با مردم شما خویشاوندیم.

ئیس جمهور اظهارکرد: هویت دینی و ملی  کشور ایران اسلامی یک سرمایه بزرگ است و باید همه ما به ویژه فرهیختگان از آن محافظت کرده و از آسیب‌ها و حمله دشمنان حفظ کنند.

وی تصریح کرد: امروز تهاجم کشورهای غربی و دشمنان به فرهنگ‌ و خرده‌فرهنگ‌ها است و می‌خواهند به این هویت و فرهنگ‌ها آسیب بزنند؛  باید هویت و اصالت خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم که دشمنان به آن آسیب بزند.

* ایمان مردم غزه مهم‌ترین عامل مقاومت

وی ایمان مردم غزه را مهمترین عامل مقاومت دانست و بیان کرد: اگر امروز مردم غزه بیش از ۷۰ روز در برابر تمام حملات سنگین رژیم صهیونیست مقاومت کردند و این رژیم را وادار به شکست نمودند نشات‌گرفته از ایمان و هویت دینی آنها است.

* هویت، فرهنگ و آموزش موردتوجه دولت سیزدهم

رئیس‌جمهور خاطرنشان‌کرد: آنچه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دولت سیزدهم به آن توجه ویژه‌ای دارد، فرهنگ، آموزش، اخلاق، معنویت و هویت ایران اسلامی است.

* اشعار مختومقلی فراغی در مسیر رشد و انسان‌سازی

وی با اشاره به شخصیت مختومقلی فراغی، شاعر پرآوازه ترکمن ادامه داد: اگر امروز این شاعر ترکمن در بین مردم ایران، جهان و مردم عزیز ترکمن آوازه دارد به این دلیل است که اشعار وی در مسیر انسان‌سازی و توجه به انسان و نیازهای او است؛ این شاعر ترکمن به آنچه که انسان را به رشد و تعالی می‌رساند توجه و تاکید داشته‌است.

* رشد اقتصادی کشور به مثبت سه درصد

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به توجه دولت به محصولات تولیدی کشور خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه با نگاه متفاوتی که در این حوزه داشتیم توانستیم رشد اقتصادی کشور را از منفی پنج درصد در دولت گذشته به مثبت سه درصد برسانیم. 

رشد اقتصادی در سال اول دولت سیزدهم چهار درصد در سال دوم نیز چهار درصد و در ۶ ماهه اول امسال از رشد پنج درصدی و بنا به آمار و گزارش ها به رشد هفت درصدی رسیده‌است.

* تهیه آمایش سرزمینی برای توزیع عادلانه ثروت

رئیس دولت سیزدهم رفع مشکلات مردم را مهمترین دغدغه این دولت ذکر کرد و گفت: ایجاد رفاه و رفع مشکلات مردم مهمترین دغدغه دولت سیزدهم است و در این دو سال گام‌های خوبی در شهرها و روستاهای کشور برداشته شده‌است اما بازهم نیازهایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی  اولویت دولت سیزدهم در توزیع ثروت را مناطق کم برخوردار عنوان کرد و گفت: آمایش سرزمینی بر مبنای عدالت و توزیع عادلانه ثروت  مورد توجه دولت سیزدهم است و در این آمایش مناطق کم برخوردار و برخوردار به لحاظ توزیع ثروت عادلانه مورد توجه است؛ به نحوی که مناطق کم‌برخوردار از ثروت بهره‌مند شوند.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: در دور اول سفر تمام مسائل استان گلستان توسط استاندار و دیگر مدیران احصا شد و پروژه‌های عمرانی خوبی در حوزه راه‌های ارتباطی، آبرسانی و رفع مشکلات اجتماعی و درمانی به بهره‌برداری رسید، اما دیگر مشکلات مردم اهمیت داشته و همچنان مورد توجه دولت سیزدهم خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این دولت اجرای طرح آب‌رسانی به روستاها است که تاکنون این طرح در بسیاری از روستاها انجام شده و برای آبرسانی مابقی روستاهای فاقد آب‌شرب مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا با تمام توان این مشکل برطرف شود.

* بررسی و حل مشکلات مردم شهرستان مراوه تپه

رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه مردم ۶ روستای کاسه سد چایلی این شهرستان ۲۱ سال است که در بلاتکلیفی به‌سر میبرند؛ نه می‌توانند ساخت‌وساز کنند و نه کوچ کنند؛ من از این مردم به‌خاطر صبر مثال زدنی‌شان تشکر میکنم و این جابه‌جایی در اولین فرصت با سرعت و اعتبار قابل ملاحظه‌ای انجام می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم مردم منطقه با توجه به ظرفیت کشاورزی، مسیر دسترسی آسان شهری و روستایی است که در این رابطه برای به‌سازی و آسفالت راه‌های روستایی و محورهای مواصلاتی مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده‌است.

آیت‌الله رئیسی ابرازکرد: همچنین برای به‌سازی و نوسازی مدارس ۱۲۰ میلیارد تومان و برای ایجاد فضاها و سالن‌های ورزشی شهرستان مبلغ ۳۰ میلیارد تومان  در نظر گرفته شده‌است‌. برای اجرای طرح شبکه انتقال برق و خطوط برق‌رسانی، لایروبی رودخانه‌ها، ایجاد صنایع تبدیلی برای تکمیل زنجیره کشاورزی، افزایش ارزش افزوده و ایجاد اشتغال نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده‌است.

* جلوگیری از خام‌فروشی در دولت سیزدهم

وی تصریح کرد: تمام تلاش دولت سیزدهم این است که هیچگونه خام‌فروشی در محصولات مختلف انرژی، نفت، کشاورزی و دیگر محصولات انجام نشود و با  نگاه متفاون بتوانیم  صنایع تبدیلی را ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا کشور ما در حوزه‌های مختلف علم‌آموزی، دانش، نشاط‌اجتماعی و دیگر حوزه‌ها موفق نباشد اما مردم ایران با تلاش خود در همه حوزه‌ها، دشمن را ناامید کرده و  همچنان  پرچم عزت و اقتدار ایران اسلامی را در منطقه و جهان برافراشته نگه داشتند.

آیت‌الله رئیسی یادآورشد:مردم بهترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی هستند و با پشتوانه مردم و حضور جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، تولیدی و سیاسی، بسیاری از مشکلات کشور برطرف شده و گام‌های بلندی برای رفع دیگر مشکلات با پشتوانه مردم برداشته خواهد شد.

گفتنی است، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور دولت سیزدهم به همراه چند از وزرا در دور دوم سفرهای استانی به گلستان برای بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح دیروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول