اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گرگ درود، هار بود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از مثبت شدن نمونه هاری یک قلاده گرگ که پیش‌تر باعث ایجاد جراحت در ۸ نفر از همشهریان شهر درود شده بود، خبر داد.

گرگ درود، هار بود

حامد جز جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: با توجه به اینکه در صورت عدم مراجعه و دریافت واکسن هاری در افراد مورد حمله توسط حیوانات وحشی و اهلی مرگ بر اثر بیماری پس از بروز علائم هاری قطعی و غیر قابل درمان می باشد، نمونه هاری از لاشه گرگ گرفته شد. این نمونه به مرکز تشخیص ذیصلاح توسط اداره دامپزشکی ارسال شد و پس از انجام آزمایشات تشخیصی از نظر هاری مثبت اعلام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه اقدامات اولیه شامل شست‌وشوی زخم، واکسیناسیون و تزریق سرم ضد هاری ۸ مجروح به صورت کامل تا کنون انجام شده است، افزود: بیماری هاری یکی از مهم‌ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که در خیلی از مناطق جهان شایع بوده و در ایران نیز یک اولویت مهم به شمار می آید.

جلالیان اضافه کرد: با وجود این که در ایران میلیاردها تومان برای درمان پیشگیری از هاری هزینه می شود، اما سالانه بیش از ده مورد مرگ غم انگیز و وحشتناک هاری را تجربه می نماییم.

وی تاکید کرد: ویروس هاری حتی از طریق زخم‌های بسیار کوچک و در حد خراش هم می‌تواند سبب هار شدن فرد شود، از این رو پس زخم هر چند کوچک (حتی خراش پوستی) باید فوری تحت درمان پیشگیری از هاری (شست‌وشوی زخم و واکسیناسیون) قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول