اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

رشد ترانزیت از مرز آبی جنوب سیستان و بلوچستان به ۲۸۵ درصد رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ هزار و ۳۱۴ تن کالا امسال از مرزی آبی چابهار در جنوب این استان به خارج کشور ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با سه هزار و ۲۰۰ تن رشد ۲۸۵ درصدی را نشان می دهد.

رشد ترانزیت از مرز آبی جنوب سیستان و بلوچستان به ۲۸۵ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شهرام مبارکی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری افزود: مرز آبی چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: بندر چابهار در محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی جهانی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت‌های محور شرق کشور بشمار می‌رود.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از رشد ۶۷ درصدی تردد در پایانه های مرزی جنوب این استان خبر داد و افزود: با اجرای طرح های توسعه ای در پایانه های ریمدان و پیشین امسال بیش از ۱۴۵ هزار و ۴۰۳ مسافر در این پایانه های مرزی جنوب این استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۷ درصدی را نشان می دهد.

مبارکی استقرار و عملیاتی کردن سامانه های جامع حمل و نقل بین المللی و پایش ناوگان حمل و نقل بین المللی، برنامه ریزی و مشارکت جهت تخصیص سوخت به نادگان خارجی از طریق کارت های هوشمند سوخت و پیگیری وضعیت پایانه های مرزی جهت تامین زیر ساخت ها و رفع مشکلات را از مهمترین اقدامات این اداره کل به منظور توسعه روابط این استان با کشورهای پاکستان عنوان کرد.

وی با اشاره به حمل کالا در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: همچنین امسال سه میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۷۹ تن کالا در قالب ۲۱۰ هزار و ۸۵۵ سفر باری توسط ۸۱ شرکت حمل و نقل جنوب استان جابجا شد که در تعداد سفر بیش از ۱۸ درصد و در تناژ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در جهان امروز، بخش حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه‌بر تحت تأثیر قراردادن فرآیند توسعه اقتصادی خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌شود، گفت: هم اینک ۸۱ شرکت حمل و نقل کالا و نفتی در جنوب استان دارای مجوز فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: امروزه حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد. 

مبارکی همچنین از رشد ۲۵ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: امسال یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۴۳۴ مسافر توسط ۲۶۸ هزار و ۵۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در جنوب استان جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی در سفر و ۲۵ درصدی مسافر را نشان می دهد.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول