اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دفاتر خدمات قضایی برای افزایش صلح و سازش تلاش کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تشکیل پرونده برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مزیت مالی دارد و بعضی از این دفاتر در برخی از مناطق کشور چند درخواست و شکایت را به‌جای یک مورد از مردم می‌گیرند و شمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا افزایش می‌یابد بنابراین صلح و سازش باید مورد توجه دفاتر قرار گیرد.

دفاتر خدمات قضایی برای افزایش صلح و سازش تلاش کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۹ آذرماه‌جاری در همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان که در محل هتل آسمان برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل و تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گامی برای واگذاری کارها به مردم است و از ورود ارباب‌رجوع در ابتدای کار به مراجع قضایی جلوگیری می‌کند.

وی بیان داشت: قوه قضاییه با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی همچنین دادرسی الکترونیک را در کشور کلید زد و مردم در نهایت باید بتوانند از منزل و از طریق درگاه‌های الکترونیکی با قوه قضاییه ارتباط داشته باشند و درخواست‌های خود را ثبت کنند و دادگاه‌ها نیز به‌صورت برخط و آنلاین برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: دادگاه‌های برخط و آنلاین در استان کرمان آغاز شده است و باید به مرحله‌ای برسیم که مردم از منزل بتوانند دادخواست‌ها و شکواییه خود را ثبت کنند و سپس از طریق ارتباط برخط در دادگاه شرکت کنند و نیازی به حضور در مجتمع‌های قضایی نباشد و پرونده‌های فیزیکی هم حذف شود.

حجت‌الاسلام حمیدی همچنین ارتباط خوب و اخلاقی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران و کارمندان دفاتر صعه‌صدر و آستانه تحمل خود را بالا ببرند و در برابر مردم با منطق و روی‌خوش برخورد کنند.

وی عنوان کرد: برخی دادخواست‌های ارائه شده توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی غیرقانونی است زیرا رعایت ضوابط و شرایط قانونی در آنها صورت نمی‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: تشکیل پرونده برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مزیت مالی دارد و بعضی از این دفاتر در برخی از مناطق کشور چند درخواست و شکایت را به‌جای یک مورد از مردم می‌گیرند و شمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا افزایش می‌یابد بنابراین صلح و سازش باید مورد توجه دفاتر قرار گیرد.

ثیت ۷۲ هزار گواهی سوءپیشینه در دفاتر قضایی کرمان

همچنین معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت:  بررسی و رفع مشکلات و مسائل بین مراجع قضایی با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

سلطانی از اهمیت صلح و سازش و تاکید رئیس کل دادگستری استان کرمان بر این امر سخت گفت و بیان کرد: ابلاغ صلح‌یاری برای مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صادر شده تا برای صلح و سازش بین مراجعه‌کنندگان در بدو ورود به دفاتر اقدام کنند.

وی ابراز داشت: ۵۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان فعالیت می‌کنند که ۱۳ دفتر در مرکز استان قرار دارد و ۱۱ دفتر نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

سلطانی عنوان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان ماهانه ۱۳۳ هزار خدمت قضایی به مردم ارائه می‌دهند و در ۸ ماهه امسال بیش از ۷۲ هزار گواهی سوءپیشنیه درخواست و ثبت شده است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول