اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی| مخالفت حدود ۷۵ درصد جوانان با سیاست‌های بایدن در قبال غزه

نزدیک به سه چهارم جوانان بین ۱۸ تا ۲۹ سال با سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال غزه مخالفت کرده‌اند.

نظرسنجی| مخالفت حدود ۷۵ درصد جوانان با سیاست‌های بایدن در قبال غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رأی‌دهندگان آمریکایی به شدت منتقد سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال غزه هستند.

در این نظرسنجی که توسط نیویورک‌تایمز و مرکز سی‌ینا انجام شده به ویژه جوانان بیشترین مخالفت را با سیاست‌های بایدن اعلام کرده‌اند. نزدیک به سه چهارم جوانان بین ۱۸ تا ۲۹ سال مخالف دیدگاه دولت بایدن در این زمینه هستند.

این نظرسنجی نشان داد ۳۳ درصد از رأی‌دهندگان با سیاست‌های بایدن موافقند در حالی که ۵۷ درصد با آن مخالفند. نزدیک به یک سوم از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفته‌اند بایدن بیش از اندازه حامی اسرائیل است. کمتر از یک سوم آنها گفته‌اند که حمایت بایدن از فلسطینی‌ها بیش از اندازه است. ۳۹ درصد گفته‌اند که سطح فعلی حمایت بایدن از دو طرف «تقریباً صحیح» است.

۴۴ درصد از آمریکایی از آتش‌بس حمایت کرده‌اند. هنگامی که این گزاره در میان دموکرات‌ها به تفکیک بررسی می‌شود میزان این حمایت ۵۹ درصد است. ۴۹ درصد از دموکرات‌ها گفته‌اند که اسرائیل علاقه‌ای جدی به حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشات با فلسطینی‌ها ندارد.

آمریکا از زمان آغاز حملات نظامی اسرائیل در غزه اصلی‌ترین حامی این رژیم بوده و با ارسال سلاح و حمایت‌های سیاسی به شعله‌ور کردن آتش جنگ کمک کرده است. آمریکا روز ۱۸ آذرماه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه را وتو کرد و در حال حاضر، اصلی‌ترین کشور مخالف برای وتوی یک قطعنامه دیگر با همین مضمون است. 

دولت جو بایدن در هفته‌های آغاز جنگ در برابر درخواست‌های مستمر برای کمک به برقراری آتش‌بس در غزه گفته بود که کاخ سفید تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

این در حالی است که فعالان حقوق بشر و برخی از سیاستمداران حزب دموکرات بارها از بایدن خواسته‌اند اسرائیل را برای پایان عملیاتی که به کشته شدن هزاران غیرنظامی منجر شده تحت فشار قرار دهد.

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که مخالفت‌های نسل جوان آمریکا با سیاست‌های این کشور در قبال اسرائیل تنها محدود به شخص بایدن نیست. ۴۶ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال گفته‌اند که با فلسطینی‌ها سمپاتی احساس می‌کنند. این در حالی است که تنها ۲۷ درصد گفته‌اند که با اسرائیلی سمپاتی دارند. 

نتایج این نظرسنجی نشان‌دهنده یک شکاف نسلی عظیم در آمریکا در خصوص مسئله فلسطین و اسرائیل است. حمایت از اسرائیل با افزایش سن بیشتر می‌شود. در نظرسنجی جدید تنها ۱۱ درصد از شرکت‌کنندگان با سن بالای ۶۵ سال گفته‌اند که با فلسطینی‌ها احساس سمپاتی دارند و ۶۳ درصد گفته‌اند که با اسرائیلی‌ها سمپاتی دارند. 

حملات شدید رژیم اسرائیل در غزه بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) به شهادت بیش از ۱۹ هزار فلسطینی در غزه منجر شده که اکثر آنها غیرنظامی هستند. . این آمارها به ویژه با گسترش عملیات رژیم اسرائیل به منطقه جنوب غزه رو به افزایش هستند.

وزارت بهداشت غزه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدا از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر رسید و علاوه بر آن تعداد زخمی‌ها نیز ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر شده است. 

مدیر کل وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که شمار شهدا طی ۳۶ ساعت گذشته به ۱۷۷ نفر رسید و تعداد زیادی از پیکرهای شهدا همچنان زیر آوار است.

علاوه بر این، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که در پی حملات رژیم صهیونیستی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مراکز اسکان مستقر هستند که در معرض خطر قحطی و بیماری قرار دارند.

این مقام فلسطینی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی کنترل ورود کمکهای پزشکی را در اختیار دارد و از آن به عنوان سلاحی استفاده می‌کند تا افراد زخمی را در شمال غزه بُکشد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول