اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انتخاب سه ایده پرداز برتر استارت آپی برای بهبود محیط زیست

نشست معرفی و انتخاب ایده های برتر برای بهبود محیط زیست با حضور مدیران و کارشناسان محیط زیست فارس و رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس، نماینده استانداری فارس در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد .

انتخاب سه ایده پرداز برتر استارت آپی برای بهبود محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، برگزاری رویداد استارتاپی خودرو و حفاظت از محیط زیست در مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز با حضور 10ایده پرداز برتر 3ایده پرداز برتر در رویداد استارتاپی خودرو و حفاظت از محیط زیست معرفی شدند.

قاسم نهاوندی معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان فارس با اشاره به دلایل برگزاری این رویداد گفت: طبق بررسی ها 89 درصد آلودگی شیراز ناشی از تردد خودروها است. او افزود: در سال 96 گزارش ها نشان داد که حدود 174هزار تن آلودگی گاز ها و ذرات ناشی از فعالیت خودروها در هوا متصاعد شده است و این یک هشدار بود. نهاوندی افزود: ما باید به دنبال راهکار باشیم تا این تاثیرات به حداقل برسد لذا برگزاری چنین رویدادهایی می تواند کمک کند تا ایده های خلاقانه برای مقابله با آلودگی هوا شکل گیرد. 
 
 آیلین صادقی سروستانی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز در این نشست با اشاره به رویداد استارتاپی خودرو و حفاظت از محیط زیست ، محورهای رویداد شتاب را تشریح کرد و  گفت: طراحی سیستم های مصرف بهینه، سوخت مهربان با محیط زیست، تکنولوژی موتور به منظور کاهش آلودگی، کاهش آلودگی گازها، کاهش مصرف سوخت، تامین انرژی پاک و... از محورهای این رویداد است. 

او افزود: این رویداد فرصت بی نظیر برای افرادی است که دنبال کسب و کار نوآورانه هستند  و  ایجاد نمود و فرصت ارتباط و آشنایی با افراد متخصص در این حوزه را فراهم کرده است.  
 
صادقی ادامه داد: این رویداد با همکاری اداره کل حفاطت محیط زیست فارس از اسفند 1401 کلید خورد و فراخوانی برای جذب ایده ها ارائه گردید که در نهایت 270ایده به دبیرخانه ارسال شد که 10ایده توسط داوران و مربیان متخصص انتخاب شده است  و از آنها دعوت شد که به دفاع از ایده خود بپردازند و در نهایت از این 10ایده 3 ایده انتخاب شدند.  

به گفته صادقی این 3ایده توسط سرمایه گذاران مورد حمایت قرار خواهد گرفت، این مرکز آموزش دارای مرکز نوآوری ماشین سازی است که دفتر کار و کارگاه در اختیار 3نفر برگزیده قرار می دهد. 

گل آفرین زارع رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس هم  در حاشیه این رویداد گفت: استارت آپ‌های محیط زیستی می‌توانند تأثیرات مثبت زیادی بر محیط زیست و جامعه داشته باشند و با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار، به کاهش مشکلات محیط زیستی کمک کنند و در عین حال می‌توانند فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کنند.  

گل آفرین زارع خاطرنشان کرد: استارت آپ منجر به نوآوری در حل مشکلات محیط زیستی می‌شود به گونه ای که دانشجویان، شرکت های دانش بنیان و مدیران جوان با استفاده از فناوری‌های جدید و خلاقیت، می‌توانند راه‌حل‌های مؤثری برای مسائلی مانند آلودگی هوا، مدیریت پسماند و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست ارائه دهند.  

 رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس همچنین یکی دیگر از برون دادهای استارت آپ را به شرط اجرای صحیح و اصولی، ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و افزود: استارت آپ با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، به اقتصاد سبز و پایدار کمک کرده و در عین حال به حفظ محیط زیست می انجامد.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول