اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

11 شرکت کشتیرانی جهان که دور دریای سرخ برای رسیدن به اسرائیل خط کشیدند

11 شرکت بزرگ کشتیرانی کانتینری در جهان به دنبال پاسخ مقاومتی یمنی‌ها علیه کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند که تردد در دریای سرخ را متوقف کردند.

11 شرکت کشتیرانی جهان که دور دریای سرخ برای رسیدن به اسرائیل خط کشیدند

الهام موذنی؛ به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «ما شرکت‌هایی که توقف کشتیرانی به بندرهای اسرائیل را اعلام کرده‌اند، تحسین می‌کنیم. ارتش یمن تنها کشتی‌هایی را هدف حمله قرار می‌دهد که مقصد آن‌ها سرزمین‌های اشغالی فلسطین است و باید اسرائیل تحت فشار قرار گیرد و تجاوزات خود علیه غزه را متوقف کند».  این سخنان را امروز محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن بیان داشت و تاکید کرد که  ائتلافی که آمریکایی‌ها آن را اعلام کرده، برای محافظت از اسرائیل و کالاهایی است که به آنجا می‌رود و تاثیری بر عملیات‌های یمن در دریای سرخ نخواهد داشت.

ارتش یمن پس از تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اعلام کرد که تا زمان توقف حملات علیه غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه، تمام کشتی‌های اسرائیلی و همچنین کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها سرزمین‌های اشغالی فلسطین است، در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار خواهد داد.

به دنبال پاسخ مقاومتی یمنی‌ها از پانزدهم دسامبر جاری شرکت‌های کشتیرانی بزرگ کانتینری در جهان یکی پس از دیگری از توقف تردد خود در دریای سرخ خبر دادند که نام آنها در ادامه آمده است:

گروه کشتیرانی CMA-CGM

این گروه کشتیرانی فرانسوی در 16 دسامبر گفت که به دنبال حملات صورت گرفته علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ به طور موقت حمل و نقل تمام محموله‌های کانتینری از طریق این دریا را متوقف کرده است.

یوروناو

شرکت نفتکش بلژیکی یوروناو euronav در 18 دسامبر گفت که تا اطلاع ثانوی از منطقه دریای سرخ اجتناب خواهد کرد.

اورگرین

شرکت حمل و نقل کانتینری تایوانی اورگرین در ۱۸ دسامبر گفت که تصمیم گرفته است به طور موقت پذیرش کالاهای اسرائیلی را  متوقف کند و به کشتی‌های کانتینری خود دستور داد تا حرکت در دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.

اورگرین اضافه کرد که کشتی‌هایی که به سمت بنادر دریای سرخ حرکت می‌کردند به سمت آب‌های امن اطراف حرکت خواهند کرد و منتظر اطلاعیه بعدی هستند، در حالی که کشتی‌های کانتینری که قرار است از دریای سرخ عبور کنند به سمت راس الرجاء دماغه  امید  هدایت می‌شوند تا به سفر خود به بنادر ادامه دهند.

فرانت لاین

گروه نفتکش فرانت لاین مستقر در نروژ در ۱۸ دسامبر اعلام کرد که کشتی های این شرکت از عبور از دریای سرخ و خلیج عدن در دوره آتی اجتناب خواهند کرد و هزینه‌هایی را که مشتریان باید برای حمل و نقل نفت خام بپردازند افزایش خواهد داد.

هاپاگ لوید

هاپاگ-لوید شرکت حمل و نقل کانتینری آلمانی( Hapag-Lloyd ) در ۱۸ دسامبر گفت تا زمانی که ترانزیت ایمن از طریق کانال سوئز و دریای سرخ تضمین شود، بسیاری از کشتی‌ها را به مسیر دماغه امید منحرف خواهد کرد.

کشتی شرکت هاپاگ لوید به نام الجسره در ۱۵ دسامبر در نزدیکی ساحل یمن  و در مسیر رسیدن به سرزمین‌های اشغالی هدف یک پرتابه که گمان می‌رفت یک پهپاد باشد قرار گرفت اما هیچ کدام از خدمه آسیب ندیدند.

اچ ام ام

شرکت کشتیرانی کانتینری کره جنوبی HMM در ۱۹ دسامبر گفت که از ۱۵ دسامبر به تمام کشتی های خود که از اروپا می آیند و معمولاً از کانال سوئز می گذرند دستور داده است که مسیر خود را برای مدت نامشخصی به دماغه امید تغییر دهند.

مرسک

شرکت دانمارکی A.P. Moller-Maersk در ۱۵ دسامبر اعلام کرد که تمام حمل و نقل‌های  کانتینری از طریق دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد. این شرکت مدعی شد که یک کشتی آن هنگام حرکت از عمان هدف یک موشک قرار گرفت.

مرسک در ۱۹ دسامبر گفت که کشتی‌هایی که قرار است در دریای سرخ و خلیج عدن تردد کنند، به سمت دماغه امید تغییر مسیر می‌دهند.

إم.إس.سی

شرکت کشتیرانی مدیترانه (MSC) مستقر در سوئیس در ۱۶ دسامبر  یک روز پس از اینکه یکی از کشتی‌هایش هدف دو موشک یمنی‌ها قرار گرفت گفت که کشتی‌هایش از کانال سوئز عبور نخواهند کرد و برخی از آنها قبلاً به دماغه امید تغییر مسیر داده‌اند.

اورینتال آورسیز

شرکت کشتیرانی متعلق به Oriental Overseas  مستقر در هنگ کنگ هم در ۱۶ دسامبر اعلام کرد که پذیرش کالا به مقصد و از اسرائیل را تا اطلاع ثانوی به دلیل مشکلات عملیاتی متوقف کرده است.

ویلنیوس ویلهلمسن

شرکت نروژی Wollenius Wilhelmsen در ۱۹ دسامبر گفت که تمام سفرهای خود در دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد. این شرکت تاکید کرد که تغییر مسیر کشتی‌ها به دماغه امید ، زمان سفر را از یک هفته به دو هفته افزایش می‌دهد.

یانگ مینگ

یانگ مینگ شرکت کشتیرانی تایوانی یانگ مینگ در ۱۸ دسامبر گفت که با توجه به تشدید حملات به کشتی‌ها، کشتی‌های خود را که از دریای سرخ و خلیج عدن عبور می‌کنند تا دو هفته آینده به دماغه امید منحرف خواهد کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول