اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اعتقاد به انجام کار تشکیلاتی انقلاب اسلامی را به ثمر رساند

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعتقاد شهیدمفتح به انجام کار تشکیلاتی گفت: شاگردان امام(ره) در شکل‌گیری و قوام انقلاب نیز مبتنی بر کار تشکیلاتی پیش رفتند.

اعتقاد به انجام کار تشکیلاتی انقلاب اسلامی را به ثمر رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت الاسلام علی لطیفی بعدازظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در ساختمان جدیدالاحداث حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان با بیان اینکه شهید مفتح قبل از اینکه نماد وحدت حوزه و دانشگاه باشد نماد وحدت حوزه و دین و دین‌داری و تربیت بود اظهار کرد: سابقه فعالیت و تلاش‌های فکری و فرهنگی ایشان قبل از دانشگاه در آموزش و پرورش بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرستان دین و دانش توسط شهید آیت‌الله مفتح همراه با شهید بهشتی در قم برای نسل نوجوان و جوان افزود: این تلاش ها آنقدر جدی و پراثر بود که منتج به اخراج آیت‌الله مفتح از آموزش و پرورش شد؛ البته این شهید بزرگوار پس از این اتفاق خط فکری را رها نکردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهید مفتح همان مسیری را که در آموزش و پرورش بنا نهاده در دانشگاه دنبال کرد، بنابراین بیراه نیست که سالگرد شهادت ایشان را نه فقط روز وحدت حوزه و دانشگاه؛ بلکه روز وحدت حوزه و آموزش و پرورش و یکپارچگی حوزه‌های علمیه و دینداری و تربیت به معنای گسترده هم نامید.

وی از ویژگی‌های شخصیت‌های بزرگ را الهام‌بخشی و الگوبخشی آنان برشمرد و بیان کرد: اولین اقدام امام راحل در آغاز انقلاب اسلامی نوشتن نامه‌ای در خطاب به برخی از مراجع و علما با آیه‌ای با این مضمون بود که «پیامبر! بگو من شما را به یک چیز نصحیت می‌کنم برای خدا قیام کنید دو نفر دو نفر یا تنها و اگر همه چیز سیاه و علیه شما بود و همه چیز باطل بود فکر نکنید که مسئولیت ندارید».

لطیفی اضافه کرد: شهید مفتح به عنوان یکی از یاران امام راحل هم بر این اصل که اگر همه چیز علیه اسلام و نگاه اجتماعی به اسلام است تکلیف دردمندان را ساقط نمی‌کند و باید قیام کرد و خداوند مسیر آن را فراهم می‌کند، باور داشت.

وی حساسیت به مسائل اجتماعی، سیاسی و تربیتی جامعه را از دیگر ویژگی‌های شهید مفتح دانست و گفت: تاسیس یک دبیرستان توسط چند روحانی در دوره شاهنشاهی یک اقدام عادی نبود؛ اما توسط شهید مفتح انجام شد اما متاسفانه امروز بی‌تفاوتی نسبت به مسائل  اجتماعی یکی از دردهای اجتماعی جامعه است که نباید این گونه باشیم. 

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: درد یک عضو از جامعه درد ما هم هست اگر شرایط تربیتی برای یک جوان و یا نوجوانی در شهر یا شهرستانی فراهم نیست فرد به فرد متدین و دینداران آن شهرستان مسوول هستند؛ باید احساس درد کنیم و به آن در یک کار گروهی پاسخ دهیم.

وی ویژگی دیگر شهید مفتح را اعتقاد به انجام کار تشکیلاتی یعنی همراه شدن با دیگر و همراه کردن دیگران با خود خواند و گفت: برای حل مسائل باید کار گروهی و تشکیلاتی انجام دهیم، یکی از نقاط مثبت شاگردان امام راحل در شکل‌گیری و قوام انقلاب نیز همین نگاه بر انجام کار تشکیلاتی بود.

لطیفی افزود: امروز ما منتظر می‌مانیم مسئولان کاری را انجام دهند فارغ از اینکه آنها کاری کنند یا خیر باید با ایجاد گروه‌های فرهنگی و تربیتی مطالبه‌گری و اقدام کنیم بر همین مبنا بسیاری از مشکلاتی که در آموزش و پرورش است با تشکل‌های فرهنگیان با اعتقاد و منسجم می‌توان کار را خیلی خوب پیش ببرد.

وی با بیان اینکه نگاه علمی به مسائل و مشکلات زمان خود و پیدا کردن راه حل برای آن‌ها ویژگی شهید مفتح است تاکید کرد: نگاه علمی و برآمده از تحقیق و پژوهش را نباید از دست دهیم شهید مفتح اهل علم و فضل در فضای حوزه و دانشگاه و به دنبال رشد جامعه در این مسیر بود.

لطیفی با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت مجموعه‌ای که نسبت به یک حقیتی آگاه نیست حرکت مناسب انجام داد گفت: اساس نهضت امام(ره) بر بیدار کردن ملت بود اگر امروز در جهان اسلام شاهد این هستیم نگاه انقلاب و امام در حال نفوذ بین ملت‌های مسلمان است نه با پول بوده و نه با زور، بلکه تنها به خاطر بیداری و آگاهی‌بخشی محقق شده است.

وی با بیان اینکه برخی کشورها در منطقه با صرف پول اما به هیچ نتیجه‌ای در منطقه نرسیده‌اند بیان کرد: آن چه حرکت می‌آفریند آگاهی و بیداری است که با تلاش علمی و کار تحقیقی به نتیجه می‌رسد.

لطیفی عنوان کرد: اگر از میزان این آگاهی دادن در جامعه علمی کاسته شود باید این خوف را داشته باشیم که حرکت ما از قوت کمتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصلاح‌گری و کنشگری در قامت یک مصلح اجتماعی از خصوصیات شهیدمفتح است اظهار کرد: از ویژگی‌های وارثان پیامیران درد اجتماعی است که نمی‌گذارد انسان آرام بنشیند و حس اصلاح اجتماعی در شاگران امام راحل موج می‌زد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اصلاح‌گری کار سختی است و هزینه دارد اما شهید مفتح این سختی‌ها را تحمل کرد اینکه می‌گویند اگر معلمی شغل انبیاست چون پیامبران این سختی را به را جان خریدند تا هدایت و رشد مردم را شاهد باشند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان کشور هستند و ادامه انقلاب و خون پاک شهدا به دست همین نسل ساخته خواهد شد پس باید همت کنیم شرایطی فراهم شود تا قشر متعادل و تعالی‌جو تربیت شود.

بعد از این مراسم ساختمان حوزه علمیه برادران امام حسن مجتبی(ع) در چهار طبقه و صرف ۳۰ میلیارد تومان به همت خیران افتتاح شد که برای این پروژه کتابخانه و شرایط ورزشی نیز در نظر گرفته شده است.

مدرسه پسران امام حسن مجتبی(ع) نیز در این پروژه تعریف شده و امسال نیز دانش‌آموز پذیرفته است ضمن اینکه توسعه مدرسه هم در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام /89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول