اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مقبرة‌الشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی گفت: مقبرةالشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می شود.

مقبرة‌الشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی ظهر امروز در  مراسم خاکسپاری شاعر پیشکسوت ایران استاد علی نظمی تبریزی که با حضور تراب محمدی معاون سیاسی و امنتیی استاندار آذربایجان‌شرقی و جمع کثیری از اصحاب فرهنگ و ادب در مقبرة‌الشعرای تبریز برگزار شد، اظهار کرد: مقبرةالشعرا در طول تاریخ، مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر و ادیب است و امروز به مثابه صدفی درّ و گوهر رخشنده‌ دیگری از گنجینه‌ ادبیات آذربایجان را در سینه‌ خود جای می ‌دهد.

وی افزود: استاد علی نظمی از بزرگان شعر ایران و افتخار آذربایجان‌ بود و عنوان پیشکسوت شعر و ادب ایران زمین به حق زیبنده‌ وی بود.

بلاغی تصریح کرد:‌ امیدواریم شعرای جوان اساتیدی چون زنده یاد استاد نظمی را شمع راه خود قرار داده و مسیر تعالی شعر فاخر را بپیمایند.

وی افزود: استاد نظمی اگرچه در برهه‌ای از زندگی ادبی خود گمنام زیسته اما در سال‌های اخیر شاگردان بسیاری را تربیت کرده و به جامعه‌ ادبی کشور تحویل داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: هویت ایرانی و اسلامی برای استاد نظمی از اهمیت بالایی برخوردار بود و اصالت هنر در اشعار وی موج می‌زد.

وی اظهار امیدواری کرد تا شاعران بیش از پیش برای پاسداشت مقام بزرگان ایران و آذربایجان گرد هم آیند و قدر بزرگان این عرصه بیش از پیش شناخته شود.

بلاغی همچنین از تلاش اهالی شعر و ادب برای تدوین برنامه‌هایی درخصوص جایگاه ادبی مقبرة‌الشعرا اشاره کرد و گفت: مقبرة‌الشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می‌شود.

وی گفت: امیدواریم با همراهی اصحاب شعر و ادب این عنوان شایسته برای مقبرة‌الشعرا موجب رونق ادبیات این خطه از ایران اسلامی گردد.

گفتنی است، پیکر شاعر معاصر و پیشکسوت شعر و ادب ایران – استاد علی نظمی تبریزی – امروز پس از وداع دوستان و شاگردان وی از محل منزل شخصی ایشان تا مسجد شهید مدنی بدرقه شده و با حضور جمعی از مسؤولان استانی و اصحاب فضل و فرهنگ و ادب در مقبرة‌الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

برای دیدن گزارش تصویری  آئین خاکسپاری شاعر پیشکسوت ایران استاد علی نظمی تبریزی اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول