اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خبر خوب| داروی بیماری سالک در اصفهان رونمایی شد

داروی بیماری سالک با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو از در اصفهان رونمایی شد.

خبر خوب| داروی بیماری سالک در اصفهان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در سفر یک روزه به اصفهان ضمن بازدید از یک شرکت دانش بنیان و بهره‌برداری از طرح توسعه و تولید داروهای پر خطر، از داروی بیماری سالک نیز رونمایی کرد.

غلامرضا اخوان فرید، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری راه اندازی شده که فعالیت خود را در زمینه تولید ۳۵۰ میلیون عدد انواع قرص پیوست رهش برای درمان انواع بیماری‌ها تولید و به بازار عرضه می‌کند.


قطره و آمپول بیماری سالک

 

وی گفت: با تلاش داروسازان با تجربه این شرکت و با بهره‌مندی از ظرفیت علمی اساتید استان پس از ۲ سال انجام کار تحقیقاتی، نخستین بار در کشور آمپول مگلومین آنتی مونات و قطره چشمی لوتراتی به تولید انبوه رسید.

به گزارش فارس، سالَک یک بیماری پوستی است که بر اثر گزش نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود و ضایعات بد شکل و عوارض اجتماعی، روحی و روانی از پیامدهای ناگوار این بیماری است؛ اصفهان یکی از استان‌های سالک خیز کشور به ویژه از نوع روستایی است که مناطقی مانند اردستان، نطنز، برخوار، شاهین شهر و میمه، اصفهان (مناطق جنوب و جنوب شرق)، نایین، کاشان و آران و بیدگل با جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفر با این پدیده مواجه هستند.


رونمایی از داروی بیماری سالک

 

زمان اوج ابتلا به این بیماری از اواخر شهریور تا آبان است و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال ۸۷ تاکنون چندین برنامه را برای کنترل سالک اجرا کرده است.

پزشکان و کارشناسان معتقدند که سالک حاصل در کنار هم قرار گرفتن  عوامل مختلف  مانند موش ناقل، پشه، انگل و انسان است و برای کاهش آن باید زنجیره بین این عوامل، گسسته شود.

رضا فدایی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار  مرکز بهداشت استان اصفهان سال گذشته از آزمون واکسن سالک در ۲ استان اصفهان و فارس از اسفندماه سال ۹۷ گفت: نتایج این آزمون در اصفهان نشان داد که دریافت واکسن تا ۷۰ درصد کاهش بیماری سالک را در مناطق سالک خیز در پی داشته است.


داروی بیماری سالک

 

وی با بیان اینکه دریافت کنندگان واکسن سالک از سال ۹۷ تاکنون، هر سه ماه یکبار واکسن دریافت می‌کنند و در مرحله بررسی اثرات آن هستیم، افزود: در سال جاری ۸۴ کانون سالک خیز در استان شناسایی شده است و بالغ بر ۸۸۸ هزار هکتار طعمه‌گذاری توسط ۱۳ هزار نفر روز با همکاری بسیج سازندگی انجام گرفته است.

فدایی با اشاره به اینکه در ۲۸ نقطه از اصفهان، آزمایشگاه نمونه‌گیری سالک داریم، گفت: ۲۸ مرکز تشخیص رایگان و ۴۴ مرکز درمان بیماری سالک وجود دارد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: جوش صورتی که بیش از دو هفته زمان ببرد مشکوک به زخم سالک است و مبتلایان باید به مراکز مرتبط مراجعه و برای درمان زودتر اقدام کنند. 

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول