اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مرکز داده سیار در شهرداری همدان استقرار یافت

برای نخستین بار در شهرداری های کشور مرکز داده سیار در شهرداری همدان استقرار یافت.

مرکز داده سیار در شهرداری همدان استقرار یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان، مرکز داده سیار (کانتینری) با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی و با مزایای مهم قابل حمل بودن و امکان طراحی و پیاده‌سازی سریع آن، جایگزینی مناسب برای نسل ثابت دیتاسنتر و قدیمی آن است.

مدیر شهرداری منطقه یک همدان با بیان اینکه برای نخستین بار در شهرداری‌های کشور مرکز داده سیار در شهرداری استقرار یافت افزود: با توجه به فرسودگی تجهیزات مرکز داده فعلی و افزونگی داده‌های موجود و نیاز به بستر ذخیره‌سازی بیشتر و سریعتر ایجاد یک مرکز داده پشتیبان در فضای مجزا از مرکز داده فعلی احساس می‌شد.

مرتضی حضرت‌زاده گفت: این مرکز داده با همکاری معاونت امور زیربنایی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شهرداری منطقه یک با هزینه‌ای بیش از ۲۲ میلیارد تومان خریداری شد.

 وی گفت: طی پیگیری‌ها در یک سال گذشته مراحل تحویل و استقرار مرکز داده انجام و هم اکنون شاهد نصب و راه‌اندازی مرکز داده سیار خواهیم بود.

مدیر شهرداری منطقه یک همدان ضمن اشاره به استفاده از تجهیزات به‌روز این مرکز داده در همه مراکز و سازمان‌های پیشرفته دنیا به تعدای از مزایای قابل ملاحظه آن از قبیل قابل حمل بودن و جابجایی اشاره کرد.

وی افزود: مرکز داده پیش ساخته را می‌توان هر زمان که لازم باشد ساخته و ظرفیت آنها را نیز می‌توان بر اساس اصطلاح همانطور که هست، افزایش داد و بسیار سریعتر از مرکز داده سنتی مستقر و راه‌اندازی می‌شود.

حضرت‌زاده مناسب بودن برای پروژه‌های پدافند غیرعامل به دلیل امکان داشتن عایق‌ الزامی، جایگزین مطلوب برای مراکز داده سنتی به خاطر توسعه‌پذیری و هزینه نگهداری اندک، گزینه‌ای ایده‌آل برای سازمان‌هایی که جابجایی سریع و یک‌باره کلی مرکز داده را مد نظر دارند، گزینه مناسب به عنوان پشتیبان مراکز داده موجود در سازمان‌ها و بهترین انتخاب برای موقعیت‌های بحرانی از دیگر مزایای آن است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول