اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پیام فرشته‌ها به کودکان بیجاری رسید

با همکاری حوزه هنری شهرستان بیجار و دفتر حوزه علمیه بیجار نمایش عروسکی «پیام فرشته» به نویسندگی و کارگردانی سمیرا کوثری از 18 آذر در مدارس ابتدائی دخترانه بیجار به اجراء در آمده است.

پیام فرشته‌ها به کودکان بیجاری رسید

سمیرا کوثری کارگردان نمایش «پیام فرشته» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده‌ای که ما در کشور داریم، بحث عقاید، فضائل و رذایل دینی، نهادینه شدن اخلاقیات معنوی در اوان کودکی است.

وی  با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص رفع این مشکلات، ادامه داد: یکی از راه‌ها بهره‌مندی از فضای مجازی و امکانات آن است اما گاهی شکل اشتباه آموزش در این بستر خواسته یا ناخواسته مسئله مهم توجه به عقاید و فضائل را به انزوا برده و زمینه آسیب به پایه‌های اساسی دین مبین اسلام را فراهم می‌کند.

این هنرمند با تأکید بر آموزش اصولی این مبانی از دوران کودکی به فرزندان، افزود: آموزش و پروش به عنوان مهم‌ترین رکن اصلی فعالیت در این زمینه در کنار رسانه‌هایی چون صدا وسیما  باید تلاش کنند تا با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و علمی و مطابق با شرایط زمانی و فکری کودکان دست به خلاقیت و نوآوری زده و در برنامه‌های خود با ابزار هنر مفاهیم دینی و اعتقادی را برای بچه‌ها تبیین و نهادینه کنند. 

کوثری درباره این اثر گفت: تئاتر عروسکی «پیام فرشته» یک نمایش ابداعی در شیوه اجرایی است که به ‌عنوان  یک نمایش خلاق شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در این شیوه دو نفر با پوشش فرشتگان در محل ورود نمازخانه مدارس تبدیل به فرشته می‌شوند  و با اهدای کیف‌هایی به دانش‌آموزان ذهن آنها را به چالش می‌کشند.

این هنرمند گفت: در این نمایش با داستان‌هایی ضمن آموزش اصول و فروع دین در قالب شعر و قصه و بازی، مفاهیمی چون مَحرم و نامَحرم را به کمک ماکت‌هایی برای دانش آموزان دختر مقاطع دبستانی توضیح می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه تئاتر عروسکی ابزاری خلاق و کم‌هزینه برای آموزش است، توضیح داد: به نظر من از هر وسیله‌ای برای خلق عروسک و نمایش عروسکی می‌توان استفاده کرد، حتی با یک مدادتراش و مداد، شخصیت‌سازی و با ابتدایی‌ترین شکل‌ها مهم‌ترین مسائل و موضوعات را مطرح  و کودکان با این شیوه آموزشی مفاهیم مد نظر را به خوبی فرا می‌گیرند.

کوثری با اشاره به استقبال بسیار خوب از این اجراها گفت: این اجراها تا آخر آذر در مدارس ادامه خواهد داشت. 

وی در پایان ضمن قدردانی از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و شهرستان بیجار در حمایت از این برنامه در خصوص سالن‌های نمایش نیز گفت: سالن‌های نمایش نیاز به دسته‌بندی و درجه‌بندی بر اساس گروه سنی مخاطبان دارند و اگر این اتفاق صورت بگیرد، اجرای عمومی برای آثار کودک هم بهتر عملی خواهد شد.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول