اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

واگذاری زمین رایگان به ۹۲۸ مشمول جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون زمین رایگان به ۹۲۸ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سراسر استان واگذار شده است.

واگذاری زمین رایگان به ۹۲۸ مشمول جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عطاء اله اکبری اظهار کرد: برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان تاکنون ۳۲ هزار و ۶۹۷ خانوار استان اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش های به عمل آمده هشت هزار و ۸۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا تاکنون به ۹۲۸ خانوار واجد شرایط، زمین ویلایی (تک واحدی) تخصیص یافته است.

این مسئول گفت: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای مشمول اختصاص دهد، افزود: خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی نداشته و می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/ مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

اکبری با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان شهرهای زابل، هامون، نیمروز، میرجاوه ، قصرقند و فنوج مشمول جوانی جمعیت می شوند، خاطر نشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول