اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پیش بینی صادرات ۱۲ هزار تن محصولات کشاورزی قزوین تا پایان امسال

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین به ۱۲ هزار تن افزایش یابد.

پیش بینی صادرات ۱۲ هزار تن محصولات کشاورزی قزوین تا پایان امسال

یوسف درخشان در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: ۹۷۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون از استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این محصولات شامل کشمش، انگور، هلو وشلیل، کاهو، کرفس و کلم است که از استان قزوین به کشور های روسیه، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان صادر شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این میزان صادرات محصولات کشاورزی به ۱۲ هزار تن افزایش یابد.

این مسوول اذعان کرد: ۸۵ درصد صادرات امسال به کشور روسیه بوده که علاوه بر صدور گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای اکثر محصولات دارای آزمایش باقیمانده آفتکش ها از سازمان غذا و دارو نیز می باشند.

درخشان خاطرنشان کرد: در صورت دارا بودن شرایط و استانداردهای کشورهای مقصد و باقیمانده زیرحد مجاز آفتکش ها مجوز صادرات برای محصول صادر می شود.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان صادرات تاکنون مربوط به محصول کاهو به میزان ۵ هزار و ۵۰۰ تن می باشد که پیش بینی می شود میزان صادرات کشمش نیز از ۵۰۰ تن به ۱۵۰۰ تن افزایش یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: با راه اندازی آزمایشگاه و کلینیک درجه یک در استان نیاز به نمونه برداری و ارسال آن به سایر استانها برطرف می شود که در حال حاضر تمام آزمایشات مربوط به قرنطینه گیاهی در استان انجام می شود.

این مسوول در پایان گفت: این اقدام موجب تسریع در فرایند صدور گواهی و کاهش هزینه ها برای کشاورزان و صادر کنندگان شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول