اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بیش از ۳۰ درصد هزینه عمره به «پرواز» اختصاص دارد!

پس از اعلام قیمت عمره و نبود استقبال از اعزام‌ها، یک منبع مطلع می‌گوید که «بیش از ۳۰ درصد هزینه اعزام» برای بلیت پرواز است.

بیش از ۳۰ درصد هزینه عمره به «پرواز» اختصاص دارد!

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هزینه عمره ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان است. این مبلغ برای سفر ۱۰ روزه زائران به عربستان از پرواز، حمل و نقل بین شهری، اسکان و تغذیه درنظر گرفته شده است.

یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در سفرهای زیارتی آن هم به صورت هوایی، قیمت بلیت پرواز است. یک منبع مطلع می‌گوید که «پرواز عربستان ۱۳ میلیون تومان یعنی بیش از ۳۰ درصد هزینه اعزام تعیین شده است.» این مبلغ معادل هزینه سفر یک هفته‌ای کاروان هوایی عتبات است!

از سال ۹۴ که روابط ایران و عربستان قطع شد، دیگر پروازی بین این دو کشور صورت نگرفت و فقط در ایام حج بر اساس توافق با مسوولان حج سعودی، یکی از ایرلاین‌های کشورمان مسوولیت انتقال زائران را برعهده داشت.

اکنون با برقراری روابط ایران و عربستان، پس از بیش از هشت سال قرار است پروازها بین ۲ کشور برقرار شود که البته دیگر یک ایرلاین در این مسیر فعالیت ندارد، بلکه به گفته رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی «شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایرتور، معراج و ایران ایر عمره‌گزاران ایرانی را به سرزمین وحی می‌بَرند.»

سعودی‌ها از ماه‌ها قبل برای پذیرش زائران ایرانی اعلام آمادگی کرده بودند، اما تا زمان امضای قراردادهای لازم در زمینه اسکان و تغذیه و سایر خدمات، امکان اعزام وجود نداشت. اکنون که موقعیت برای حضور ایرانیان فراهم شده، برخی زائران از بالا بودن هزینه‌ها گلایه دارند. 

مدیر یکی از دفاتر زیارتی، علی فلاح با  انتقاد از وضعیت پروازها می‌گوید که «پروازهای سعودی آمادگی انتقال زائران ایرانی را دارند، اما مسوولان حاضر به همکاری با آن‌ها نیستند.» با این وجود یکی از مسوولان می‌گوید که «هزینه بلیت پروازهای سعودی گران‌تر است.»

بالا بودن قیمت بلیت پروازها در سفرهای زیارتی موضوعی است که باعث بالا رفتن قیمت نهایی سفرها و نارضایتی زائران شده است. مسوولان شرکت‌های هواپیمایی «مشکلات و گرانی تأمین سوخت» را یکی از دلایل بالا رفتن قیمت می‌دانند و از طرفی هم برخی دیگر از فعالان حوزه زیارتی «نبود نظارت» را عامل اصلی عنوان می‌کنند.

اکنون آغاز اعزام عمره از ۲۸ آذر به ۱۳ دی موکول شده است. مدیر یکی از دفاتر زیارتی محسن رضایی‌نژاد می‌گوید که «در کنار نظارت باید قیمت‌گذاری نرخ پروازهای بین‌المللی متناسب با مسیر باشد، نه تقاضا.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول