اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرداخت ۸۷۱ میلیارد ریال به کشاورزان سویاکار مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: خودکفایی و امنیت غذایی از راهبردهای اساسی کشورمان در بخش کشاورزی است و این مهم با همراهی کشاورزان در اجرای طرح‌های ترویج و اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آب و خاک پیگیری می‌شود.

پرداخت ۸۷۱ میلیارد ریال به کشاورزان سویاکار مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران امروز دوشنبه ۲۷ آبان ماه امسال در جمع خبرنگاران، گفت: خودکفایی و امنیت غذایی از راهبردهای اساسی کشورمان در بخش کشاورزی است و این مهم با همراهی کشاورزان در اجرای طرح‌های ترویج و اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آب و خاک پیگیری می‌شود.

وی افزود:  در حال حاضر بخش عمده نیاز دانه‌های روغنی کشور از طریق واردات تامین می‌شود؛  در حالی که با تکیه بر دانش و ظرفیت محققان، دانش‌افزایی و ارائه راهکارهای علمی مناسب و برخورداری کشاورزان از دانش و فناوری‌های نوین می‌توان در تولید محصولات مهم کشاورزی به رشد قابل ملاحظه‌ای دست یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران بیان کرد: با استفاده از مشاوره کارشناسان و خدمات جهاد کشاورزی و به کارگیری بذر اصلاح شده توسط کشاورزان استان و در کنار آن اجرای طرح اصلاح الگوی کشت با بالا بردن سطح زیر کشت میزان تولید افزایش پیدا کرده و هزینه‌های تولید نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت از کشت دانه های روغنی به منظور تامین نیاز داخلی، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۴هزار و ۷۳۷ هکتار از مزارع مازندران زیر کشت این محصول بود که تاکنون ۲هزار و ۸۷۰ تن دانه سویا با نرخ پایه ۳۳ هزار تومان با رشد قیمتی ۲۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته از کشاورزان استان خریداری شد.

وفایی‌نژاد از پرداخت ۹۹ درصد از مطالبات کشاورزان سویاکار استان خبر داد و گفت: تاکنون یک‌هزار و ۳۰۲ کشاورز محصولات خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دادند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران افزود: با ثبت بیش از ۲هزار سند جهت پرداخت در بانک عامل، تاکنون بیش از ۸۷۱ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شد.

وفایی‌نژاد گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در سال‌ جاری با راه‌اندازی ۹مرکز در شهرستان‌های گلوگاه ، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری و جویبار اقدام به اجرای عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا کرد و با توجه به نزدیک شدن به پایان برداشت سویا در مزارع استان ، خرید تضمینی این محصول در سیلوی شهید میرزاپور نکا تا برداشت آخرین مزارع استان انجام می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول