اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پژوهشگر برتر دانشگاه دفاع ملی: تمدن نوین‌اسلامی در گرو رشد فکری جامعه است

یک پژوهشگر برتر در استان یزد با بیان این‌که پژوهش عامل پیشبرنده و توسعه پایدار کشور است، گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی در گروه رشد علمی و فکری جامعه است که دست‌اندرکاران باید بیش از پیش به آن توجه کنند.

پژوهشگر برتر دانشگاه دفاع ملی: تمدن نوین‌اسلامی در گرو رشد فکری جامعه است

حسین آزادی‌نژاد، پژوهشگر برتر دانشگاه دفاع ملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، با اشاره به اهمیت و نقش پژوهش در توسعه پایدار و شناسایی درست نظام مسائل کشور، اظهار کرد: تدوین راهکارهای منطقی و کارآمد در گرو شناخت درست نظام مسائل است.

وی گسترش تفکر و گسترش علوم را به عنوان دو شاخصه مهم در تمدن‌سازی نوین اسلامی دانست و افزود: تحول و پیشرفت در علم به تنهایی کافی نیست بلکه باید در کنار توجه به شاخصه‌های علمی، شاخصه‌های فکری را نیز باید در کشور تقویت کنیم.

این دانش آموخته دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی تهران در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش، گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی در گروه رشد علمی و فکری جامعه است که دست‌اندرکاران باید بیش از پیش به آن توجه کنند.

آزادی‌نژاد با بیان این‌که خط و جهت چالش‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جوامع را وادار به اندیشه و تفکر می‌کند، تصریح کرد: تولید علم نیز به معنای شکستن خط مرز دانش و فتح کردن آفاق جدید، اضافه کردن بر فناوری موجود دنیا است.

این پژوهشگر برتر استان یزد در ادامه نو شدن قوانین و مقررات را در گروه تولید علم و اندیشیدن عنوان و بیان کرد: پژوهش کردن تک بعدی بودن در افراد را از بین می‌برد و افراد جامعه را از بصیرتی بر مبنای تفکر و علم برخوردار می‌کند.

وی با بیان این‌که تمدن نوین اسلامی که نتیجه آن عزت مسلمانان است در گرو ترویج فرهنگ اندیشیدن و تولید مستمر علم است، خاطرنشان کرد: دین اسلام دین تمدن سازی است، ولی استخراج و کاربست آنها برای ایجاد، بازسازی و شکوفایی تمدن اسلامی بایستی مورد مطالعه گیرد تا با دریافت‌های نو به جامعه عرضه شود.

این دانش آموخته دکتری گفت: الزامات ایجاد تمدن نوین اسلامی شامل هفت مورد، «خودباوری و عزت در جامعه»، «تقویت اراده اجتماعی»، «آرمان گرایی و آرمان خواهی جامعه»، «استقامت»، «داشتن محیط امن»، «ارزشمند بودن کار» و «مبادله معرفتی با دیگر جوامع و ملل» است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در ادامه با اشاره به رساله دکتری خود که «الگوی راهبردی نقش آفرینی سازمان بسیج برای ارتقاء حرکت عمومی معنویت و اخلاق مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» است، تصریح کرد: نقش بسیج در ایجاد تمدن نوین اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت علمی و پژوهشی از جمله عناصر پیشبرنده کشور است که باید در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است؛ حسین آزادی‌نژاد از جمله پژوهشگران برتر استان یزد و فارغ التحصیل دانشگاه عالی دفاع ملی است که تاکنون ۱۱ مقاله با عناوین،«ماهیت، نمونه‌ها و الزامات جریان‏های حلقه‏های میانی برای تمدن‏سازی نوین اسلامی با تأکید بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی»، «رویکردی به رابطه اقتدار نظامی با مذاکره در اندیشه فرمانده معظم کل‌قوا» و «دلایل شکست انقلاب رنگی در ایران با تأکید برفتنه ۸۸»، نگارش و در سطوح مختلف به چاپ رسانده است.

«تبیین مدیریت جهادی شهید شوشتری در جنوب شرق کشور با تأکید بر معنویت و اخلاق»، «اصول دفاعی از منظر نهج‌البلاغه با تأکید برنامه 53»، «اصول اخلاق دفاعی از منظر نهج‌البلاغه»، «مطالعات سیاست دفاعی از منظر قرآن کریم»، «طراحی الگوی تحول و تعالی فرهنگ سازمانی در نیروهای مسلح ازمنظرامام خامنه‌ای»، «انتظارات فرماندهی معظم کل قوا از نیروهای مسلح ج.ا.ایران»، «کلان‌روندهای معنویت و اخلاق در گام دوم انقلاب اسلامی از منظر امام خامنه‌ای» و « شناسایی تاثیر تمدن نوین اسلامی بر هندسه نظم نوین جهانی» از دیگر مقالات این پژوهشگر برتر استان یزد است.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول