اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

روایت غم‌انگیز یک مدیر از بودجه یک سال تئاتر؛ تنها به‌اندازه یک نمایش!

در حالی که تئاتر هنر مادر و باعث رشد هنر‌های نمایشی در کشور است، مدیرکل هنرهای نمایشی کاظم نظری روایتی غم‌انگیز از سهم تئاتر در ردیف بودجه هنر ارائه می‌دهد؛ رقم معادل تولید یک کنسرت نمایش برای اداره 32 استان کشور.

روایت غم‌انگیز یک مدیر از بودجه یک سال تئاتر؛ تنها به‌اندازه یک نمایش!

خبرگزاری فارس ـ گروه تئاتر: «تئاتر در کشور ما پولی ندارد و دولت هیچ نوع حمایتی از نمایش انجام نمی‌دهد، بودجه کم تئاتر باعث شده هنرمندان از این هنر فرار کنند تا کمتر شاهد یک اثر خوب در تئاتر باشیم.» اینها جملات هادی عطایی هنرمند پرکار تئاتری است.

مدیرکل هنرهای نمایشی کاظم نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس،‌ از میزان بودجه تئاتر گلایه کرده و می‌گوید که «ما ۴۰ هزار عضو در سراسر کشور داریم اما در نهایت با افزایش بودجه تنها ۲۷ میلیارد تومان به اداره کل هنرهای نمایشی می‌رسد.»


تئاتر شهر تبریز بعد از چندین سال بازسازی شد،

همچنان استان‌های بسیاری در صف بازسازی سالن‌هایشان هستند!

نظری در ادامه به هزینه ۱۸ میلیاردی نمایش «کلنل» در تالار وحدت و هزینه ۳۰ میلیارد تومانی «هفت‌خوان اسفندیار» در همین تالار اشاره کرد که نشان می‌دهد بودجه یک سال تئاتر در ۳۲ استان تنها به اندازه یک نمایش ۴۰ روزه در تالار وحدت است.

مدیرکل هنرهای نمایشی همچنین در ادامه می‌گوید که «این آثار اثر بخشی جدی نداشت در‌حالی که ما بودجه نداریم اما نمایش‌های تاثیرگزار و خوب در کشور با هزینه‌ای چند صد میلیونی تولید می‌شوند و بودجه آن‌ها به میلیارد نمی‌رسد.»

مشروح گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با مدیرکل هنرهای نمایشی در رابطه با آخرین وضعیت تصویب سند ملی تئاتر و بودجه تئاتر کشور به‌زودی منتشر خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول