اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

یخبندان در نواحی کوهستانی گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی به استان خبرداد و گفت: برف و یخبندان، کاهش 12 درجه‌ای دما و مواج شدن دریا از پیامدهای این سامانه است.

یخبندان در نواحی کوهستانی گلستان

امان محمد کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهارکرد: از عصر امروز (یک‌شنبه) امواج سامانه سرد و بارشی به گلستان نفوذ خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: بارش باران، ریزش برف در ارتفاعات، کاهش 12 درجه‌ای دما، پدیده مه غلیظ و وزش باد نسبتاً شدید از پیامدهای این سامانه است.

وی با بیان این‌که، این سامانه شامگاه دوشنبه آسمان گلستان را ترک خواهد کرد، گفت: با توجه به نوع فعالیت این سامانه، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی و یخبندان در نواحی کوهستانی پیش بینی می شود.

کمالی عنوان کرد که دریا هم تا روز سه‌شنبه مواج خواهد بود و با توجه به وزش باد تا 70 کیلومتر بر ساعت و امواج تا 2.5 متری، شرایط برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

احتیاط در ترددهای جاده‌ای، تنظیم دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها و مدیریت مصرف انرژی از جمله توصیه های مدیرکل هواشناسی گلستان به شهروندان بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد که سرمای شبانه تا پایان هفته در استان تداوم دارد.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول