اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انفجارهای پیاپی در پایگاههای آمریکا در سوریه

دو پایگاه ائتلاف آمریکایی در مجاورت میدان گازی «کونیکو» و میدانی نفتی «العمر» در شمال شرق سوریه عصر امروز هدف چندین حمله قرار گرفت.

انفجارهای پیاپی در پایگاههای آمریکا در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه حملات مقاومت به پایگاههای آمریکا در عراق و سوریه در راستای پشتیبانی از مردم غزه، پایگاه نظامی این کشور عصر امروز (شنبه) در مجاورت میدان گازی «کونیکو» و میدان نفتی «العمر» در شمال شرق سوریه بار دیگر هدف حمله قرار گرفت.

به گفته منابع خبری، چهار انفجار در یک پایگاه آمریکایی در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» رخ داده است. همچنین یک پهپاد با موفقیت به داخل پایگاه کونیکو اصابت کرده و ستونی از دود بلند شده است.

پایگاه «کونیکو» در بامداد روز پنج شنبه نیز دو مرتبه هدف حمله قرار گرفت، ساعاتی پس از آن محل استقرار اشغالگران آمریکایی در پایگاه «الشدادی» در شرق سوریه نیز مورد هدف قرار گرفت.

این دو پایگاه به همراه پایگاههای دیگر آمریکا در عراق و سوریه از تاریخ هفت اکتبر تاکنون بارها هدف حملات مقاومت قرار گرفته‌اند. 

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر پنجشنبه هفته گذشته به شبکه سی‌ان‌ان گفت که نیروهای آمریکا در سوریه و عراق، از تاریخ ۲۵ مهر تا ۲۲ آذر، ۹۷ بار هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفته‌اند.

در این راستا پایگاه انگلیسی‌زبان «کریدل» که به صورت اختصاصی اخبار و تحلیل‌های مربوط به منطقه غرب آسیا را پوشش می‌دهد روز گذشته تصاویری اختصاصی از میزان خسارت‌های واردشده به یک پایگاه آمریکا در عراق در نتیجه حملات گروه‌های مقاومت اسلامی منتشر کرد.

کریدل نوشته است که این تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی اربیل در شمال عراق دچار خسارت‌های قابل‌توجهی شده است. منابع مذکور گفته‌اند که ۵۰ درصد از پایگاه هوایی حریر بین تاریخ ۲۴ اکتبر تا ۲ دسامبر هدف حملات گروه‌های مقاومت قرار گرفته‌اند. (جزئیات بیشتر

«ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق چند روز پیش در بیانیه‌ای گفت که حملات علیه پایگاههای آمریکا تا زمانی که این کشور به اشغالگری در عراق ادامه می‌دهد، متوقف نخواهد شد.

 الحمیداوی تأکید کرد: «تا زمانی که عراق آزاد نشود، رویارویی با نیروهای اشغالگر متوقف نمی‌شود و این تصمیمی است که هر چقدر هم تلفات داشته باشد، از آن عدول نخواهیم کرد». 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول