اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اعلام اولویت جدید برای ثبت‌نام در عمره مفرده حجاج کردستانی

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از اعلام اولویت جدید برای ثبت‌نام در عمره مفرده حجاج کردستانی و تمدید ثبت‌نام از واجدین شرایط تشرف در گروه‌های اعزامی به این سفر معنوی خبرداد.

اعلام اولویت جدید برای ثبت‌نام در عمره مفرده حجاج کردستانی

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با برنامه‌ریزی سازمان حج و‌ زیارت ثبت نام از متقاضیان جهت کاروان‌های عمره تا 26 آذرماه در محل دفاتر زیارتی و از طریق سایت انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان کردستان با بیان اینکه در مرحله اول فقط دارندگان اسناد اولویت تا ۱۵۰ مجاز به ثبت نام در کاروان‌های عمره بودند، تصریح کرد: از امروز به بعد برای ودیعه‌گذاران دارای اولویت ۱ تا ۴۰۰ فرصت ثبت‌نام فراهم شده است و متقاضیان با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir باید نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

به گفته وی، نخستین پرواز اعزامی ۲۹ آذرماه انجام می‌شود و در مرحله اول برای ثبت نام هیچ گونه تبعیت و سهمیه‌ای خارج از سیستم برای این کاروان‌ها قابل ثبت نام نخواهد بود.

وی با بیان اینکه جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 9-33224285 تماس بگیرید، گفت: نابر اعلام سازمان حج و زیارت کشور در راستای تکمیل ظرفیت گروه‌ها و اجابت درخواست متقاضیانی که قصد سفر به همراه نزدیکان خود را داشتند اما اولویت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، این فرصت برای اولویت‌های بالاتر فراهم شد.

وی افزود: درصورت فراموشی اولویت اعزام، دارندگان کارت‌های ثبت‌نام سفر حج عمره می‌توانند با مراجعه به سامانه عمره و یا از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از اولویت کارت ثبت‌نامی خویش (اولویت‌های ششصد گانه) مطلع شوند.

وی گفت: متقاضی باید در اسرع وقت و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به کارگزار مربوط مراجعه و مدارک خواسته شده را ارائه نماید. بدیهی است قطعی شدن ثبت‌نام مقدماتی افراد، منوط به مراجعه بموقع و ارائه کامل مدارک مورد نیاز (قید شده در برگه رزرواسیون) به کارگزار خواهد بود.

به گفته وی، درصورت عدم واریز هزینه سفر در فرصت مقرر، متقاضی بطور خودکار(سیستمی) حذف و فرد جدید جایگزین وی خواهد گردید.

مدیر حج و زیارت استان کردستان تصریح کرد: هزینه‌ سفر به عمره مفرده شامل مخارج ارزی و ریالی همچون، بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، جلسات آموزشی و ... بوده که مبلغ آن طی قبض "مابه‌التفاوت هزینه سفر" محاسبه و توسط متقاضی پرداخت خواهد شد.

شیرزادی خاطرنشان کرد: تمامی دفاتر و کارگزاران زیارتی آمادگی دارند درصورت مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه مربوطه، نسبت به درج اطلاعات افراد در سامانه عمره از قبیل: تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه، دریافت کلمه و رمز عبور و در نهایت ذخیره(رزرو) اولیه برای افراد واجد شرایط اقدام نمایند.

به گفته وی، باتوجه به فرصت محدود و لزوم تکمیل هرچه سریعتر گروههای اعزامی به عمره، چنانچه متقاضیان گرامی واجد شرایط در اسرع وقت نسبت به نام نویسی قطعی در گروههای اعزامی اقدام ننمایند،سازمان حج و زیارت، فراخوان اولویت های بعدی را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی گفت: باتوجه به تجربیات و سوابق گذشته، تشرف معمترین در هر زمان منوط به صدور به موقع روادید و اخذ مجوزهای پروازی از سوی کشور میزبان خواهد بود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول