اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

چگونه بهترین روتختی مناسب اتاق خود را پیدا کنم؟

روتختی یک لایه پارچه بلند و سبک است که کل تخت شما را می‌پوشاند. این روتختی اغلب صرفاً به عنوان دکوراسیون تخت استفاده می‌شود. روتختی‌ها به عنوان یک جایگزین سبک‌تر به جای پتوهای سنگین در ماه‌های گرم‌تر سال استفاده می‌شوند.

چگونه بهترین روتختی مناسب اتاق خود را پیدا کنم؟

روتختی‌ها می‌توانند از الیاف‌های متفاوتی از جمله پنبه، پلی استر، پشم و... تولید شوند، همچنین آن‌ها در انواع طرح‌ها و پارچه‌ موجود هستند، در این مقاله از سایت محصولات لایکو، درباره انتخاب بهترین روتختی، مناسب با اتاق شما صحبت خواهیم کرد.

ویژگی‌های روتختی مناسب و خوب

در ابتدا انتخاب روتختی مناسب، به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. برخی از عناصر هستند که روتختی‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کنند. شناخت این عناصر تشخیص اینکه چه روتختی برای شما بهتر است را آسان‌تر می‌کند..

روتختی‌ها سبک‌تر از پتوها هستند و به عنوان لایه ای تزئینی و کاربردی روی تخت خواب قرار می گیرند. انتخاب رو تختی مناسب، این امکان را برای شما فراهم می کند که در طول شب اذیت نشده و خواب راحتی داشته باشید.

طرح مناسب با اتاق خواب و تخت خواب

روتختی‌ها در طیف وسیعی از بافت‌ها، طرح‌ها و رنگ‌ها موجود هستند. هنگام خرید روتختی، می‌توانید رنگ و طرح آن را با تخت یا پرده‌های اتاق خود ست کنید. پیدا کردن روتختی که با تخت خواب و دکور اتاق شما مطابقت داشته باشد، می‌تواند طراحی اتاق شما را جذاب‌تر کند.

احساس راحتی را القا کند

الیاف و بافت پارچه در روتختی می‌تواند، بر راحتی آن تأثیر بگذارد. پارچه‌های خاصی مانند پنبه و ساتن دارای بافت نرم‌تری هستند، همچنین احساس راحتی و خوابی آرام را برای شما فراهم می‌کنند.

وزن سبک و راحت داشته باشد

بر خلاف لحاف، همانطور که گفتیم روتختی‌ها معمولا سبک‌تر هستند و این در حالی است که وزن روتختی‌ها بسته به الیاف متفاوت است، بیشتر روتختی‌ها نسبتا سبک هستند. این باعث می‌شود که به عنوان رو انداز در شب، برای افرادی که تحمل کمتری در برابر گرما دارند یا در اصطلح گرمایی هستند، مناسب‌تر باشند.

ماندگاری و طول عمر بالایی داشته باشد

دوام روتختی بر اساس مواد و ساختار آن متفاوت است. مواد با کیفیت بالاتر اغلب به ماندگاری و طول عمر بیشتر روتختی کمک می‌کند. نحوه استفاده از روتختی نیز بر طول عمر آن تأثیر می‌گذارد. اگر از روتختی به عنوان عضو تزئینی تخت استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از خواب آن را تا کرده و از روی تخت جمع کنید و آن را با دقت و به ندرت بشویید، اما اگر از روتختی‌ها استفاده می‌کنید و روی آن می‌خوابید، شستشو زیاد، باعث افزایش سایش و پارگی می‌شود، آن را به درستی و مطابق با برچسب شست و شو بشویید. روتختی‌ها می‌توانند بیش از 10 سال دوام بیاورد.

مراقبت و نگهداری آسانی داشته باشد

بسیاری از روتختی‌ها قابل شستشو با ماشین هستند، اما برخی دیگر را فقط می‌توان با دست شست یا به خشک شویی برد. دستورالعمل‌های مراقبت از روتختی با توجه به مواد و ساختار آن متفاوت است، بنابراین قبل از خرید، برچسب محصول را بررسی کنید. اگر قصد دارید روتختی خود را مرتب بشویید، مدلی را انتخاب کنید که شستن آن آسان است. اگر فقط به دنبال یک روتختی تزئینی برای تخت خود هستید، طرز نگهداری از آن را بهتر است در نظر بگیرید

بهترین جنس برای انتخاب روتختی چیست؟

روتختی‌ها دارای جنس و الیاف بسیار متنوعی هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. با دانستن ویژگی‌های رایج‌ترین انواع پارچه‌های مورد استفاده در روتختی، می‌توانید گزینه‌ای متناسب با نیاز و اهداف خود بیابید.

بهترین الیاف پنبه و نخ پنبه است، پنبه یک الیاف طبیعی بوده که نفوذ پذیری هوا نیز از ویژگی‌های مهم آن است. روتختی‌هایی با جنس پنبه برای افرادی که در برابر گرما تحمل کمی دارند و هر فردی که به دنبال اضافه کردن یک لایه روتختی بدون افزایش گرما است، ایده‌آل است.

اندازه مناسب روتختی چقدر است

برای دانستن اندازه مناسب روتختی، در ابتدا باید عرض و طول تخت خواب را اندازه‌گیری کنید و آن را یادداشت کنید. سپس ارتفاع تشک را از روی چارچوب تخت اندازه بگیرید. اندازه به دست آمده را به طول تشک که در مرحله قبل اندازه‌گیری کرده‌اید، اضافه کنید و دو برابر همان ارتفاع را به عرض تشک بیافزایید. به طور مثال اگر عرض تشک فنری را ۱۰۰ سانتی‌متر، طول آن را ۲۱۰ سانتی‌متر و ارتفاع تشک از روی چارچوب تخت را ۳۰ سانتی‌متر به دست آورده‌اید، باید ۲۰ سانتی‌متر به طول تشک اضافه کنید که مجموع آن می‌شود ۲۳۰ سانتی‌متر و ۴۰ سانتی‌متر به عرض تشک بیافزایید که مجموعا ۱۴۰ سانتی‌متر خواهد شد.

توجه داشته باشید، با ابعادی که در مراحل قبل به دست آورده‌اید، فقط قسمت رو و کنار تشک تخت خواب پوشانده می‌شود و اطراف تخت خالی خواهند ماند، درواقع روتختی مورد نظرتان با این ابعاد از روی تخت آویزان نخواهد شد. به همین دلیل باید با توجه به مدلی که می‌خواهید، ابعاد را زیاد یا کم کنید. به عنوان مثال می‌توانید ۲۰ سانتی‌متر به عرض و ۱۰ سانتی‌متر به طول اضافه کنید تا قسمتی از چهارچوب تخت نیز پوشانده شود.

خرید روتختی از لایکو

گروه صنعتی لایکو به آدرس https://www.laicogroup.com/fa/  با بیش از 46 سال سابقه فعالیت، اولین و بزرگترین تولیدکننده کالای خواب، از جمله انواع رو تختی است، روتختی‌های ساتن، ژاکارد، ساده و طرح‌‌دار از جمله محصولات روتختی لایکو است که در اندازه های مختلف به همراه بالش، یک‌نفره: ابعاد روتختی 215*170 - ابعاد رویه بالش 70*50، دونفره: ابعاد رو تختی 240*215 - ابعاد رویه بالش (2 عدد) 70*50 موجود است، روتختی‌های لایکو با الیاف رویه 100% نخ پنبه و مواد داخلی پلی استر ضد حساسیت و آنتی باکتریال بوده و شست و شوی راحتی خواهد داشت.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول