اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روزهای سخت شورای شهر ابهر از انتخاب شهردار تا قهر اعضا

این روزها مدیریت شهری ابهر روزهای نا آرامی را سپری می‌کند، از یک سو شهردار بر کنار شده با حکم دیوان عدالت اداری حکم بازگشت به کار گرفته، اما استعفا داده است و از سوی دیگر اعضای شورا با قهر و ترک جلسه تعدادی از اعضا روبه‌رو شده‌اند، اقدامی که تصمیم‌گیری در مورد شهردار را سخت کرده است.

روزهای سخت شورای شهر ابهر از انتخاب شهردار تا قهر اعضا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دو سالی از روی کار آمدن شورای ششم ابهر می‌گذرد، اما در طی این دو سال مردم، شهرداران زیادی را به خود دیده‌‌اند که هیچ‌کدام کارشان به سرانجام نرسیده است. به طوری که از زمان تشکیل شورای ششم شهر ابهر اعضای شورا ۴ بار شهردار انتخاب کرده‌اند که هر ۴ شهردار بنا به دلایلی رد صلاحیت و یا برکنار شده‌اند.

عباس‌نیا، که سال ۱۴۰۰ از سوی شورا به‌عنوان شهردار ابهر معرفی شده بود در آذرماه سال ۱۴۰۱ طی یک جلسه فوق‌العاده به دلیل عدم سکونت در ابهر و شرایط احراز آن برای شورا برکنار و در پی آن حیدری سکان هدایت مدیریت شهری ابهر را برعهده گرفت، اما شهردار برکنار شده عقب ننشست و توانست با حکم دیوان عدالت مجددا صندلی شهرداری را تصاحب ‌کند.

اما همه تلاش و پشتکار عباس‌نیا برای برگشت به شهرداری و جلب نظر دیوان عدالت چیزی جز ثابت‌کردن حقانیت خود به مردم ابهر نبود که مبادا در افکار عمومی بد یا ناکارآمد قضاوت شود، برای همین حکم دیوان را گرفت، استعفای خود را تقدیم شورا کرد، تا سریال انتخاب شهردار به قسمت‌های جدیدی برسد.

با قهر مشکلی حل نمی‌شود

اعضای شورای ابهر که در رابطه‌با قبولی و یا رد استعفای عباس‌نیا و همین‌طور موضوع استیضاح وی تا روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۴ بار جلسه تشکیل داده‌اند که طبق اذعان سعید بهاری، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر سه نفر از اعضای شورا در این ۴ جلسه حضور پیدا نکرده‌اند، موضوعی که روح‌الله دودانگه، منشی اول شورای اسلامی شهر ابهر بر آن صحه می‌گذارد و می‌گوید «من گلایه‌ام از بالا‌دستی‌ها است که چرا ورود نمی‌کنند، با قهرکردن و ترک‌کردن جلسه مشکل حل نمی‌شود، اینجا برای هیچ‌چیز از قبل هماهنگ نیستیم» موضوعی که سعید خلجی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با اذعان  به وجود برخی اختلاف‌ها بین اعضای شوای اسلامی شهر ابهر می‌گوید؛ دود وجود این اختلاف‌ها به چشم مردم می‌رود و فرصت‌های خدمت‌رسانی را تلف می‌کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با تأکید بر اینکه این اختلاف‌ها به هیچ‌وجه به نفع توسعه شهر ابهر نیست و اعضای شورای شهر ابهر باید اختلاف‌ها را کنار بگذارند، می‌گوید؛ قانون در بحث مدیریت شهری فصل‌الخطاب است و همه اعضای شورای اسلامی شهر باید پایبند قانون باشند.

تاریخ انقضای فعالیت عباس‌نیا، شهرداری مستعفی در پست شهرداری تا ۳۰ آذرماه سال‌جاری است بنابراین مردم ابهر تا به آن روز باید منتظر نتیجه رای شورا در راستای قبول و یا رد استعفای وی بمانند.

عباس‌نیا تا آخر ماه شهردار می‌ماند

سعید بهاری، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر امروز در گفت‌و‌گو با فارس مسائل شخصی را دلیل استعفای عباس‌نیا اعلام کرد و اظهار داشت: باوجوداینکه وی استعفا کرده است، ولی تا آخر ماه جاری به عنوان شهردار شهر ابهر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر ابهر با بیان اینکه جلسه رای‌گیری در مورد قبول و یا رد استعفای شهردار برگزار می‌شود، گفت: حضور وی در شهرداری منوط به نتیجه رأی شوراست.

وی در رابطه با قبول استعفای عباس‌نیا توسط شورا گفت: در این صورت شورا برای معرفی سرپرست جدید برای شهرداری ابهر اقدام خواهند کرد.

بهاری با بیان اینکه طبق ماده ۸۳ قانون شوراها، شهردار باید به همراه خانواده در محل خدمت سکونت کند، گفت: سوئیت شهرداری در اختیار وی قرار گرفته است، اما خانواده عباس‌نیا در شهر ابهر سکونت ندارد و اعضای شورا با این شرایط نمی‌توانند، کنار بیایند.

اجرای پروژه‌ها بدون انعقاد قرارداد با پیمانکاران

رییس شورای اسلامی شهر ابهر موضوع نارضایتی اعضای شورا از شهردار را تعیین تکلیف پیمانکاران اعلام کرد و افزود: سال گذشته با دستور عباس‌نیا نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان پروژه بدون اینکه با پیمانکاران قراردادی بسته شود، در سطح شهر اجرا شده است که در حال حاضر پیمانکاران خواستار حق‌وحقوق خودشان هستند.

وی با بیان اینکه اگر توسط شهردار دستوری داده شده است که کاری صورت  بگیرد باید شرایطی هم اتخاذ شود تا حق حقوق پیمانکاران هم پرداخت شود، ادامه داد: اگر اشتباهی صورت‌گرفته مقصر خود شهردار است، شورا که به وی تحمیل نکرده بود که بدون انعقاد قراردادی با پیمانکار پروژه اجرای شود.

اذعان به اختلافات بین اعضای شورا

بهاری با بیان اینکه  تا به امروز اجرای هر پروژه‌ای که در شورا تصویب شده است اجرا شده و زمین نمانده است که دودش به چشم مردم شهر ابهر برود، گفت: شورا عملکرد قابل‌قبول و قابل دفاعی داشته است، البته بنده خود شورا را در این قضیه بی‌تقصیر نمی‌دانم، نباید کارهای دیگری که صورت‌گرفته تحت‌الشعاع اختلافات اعضا قرار بگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: طی سال‌های گذشته حدود ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در شهر ابهر بلاتکلیف مانده بود که با روی کار آمدن شورای ششم در مرحله صدور پروانه قرار دارد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول