اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام جمعه اصفهان: فاطمه زهـرا(س) نمونه‌ای از کمال انسانیت است

امام جمعه اصفهان با تاکید بر الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) زنی است که چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می درخشد و حضورى همه جانبه در تمام جهات انسانیت دارد.

امام جمعه اصفهان:  فاطمه زهـرا(س) نمونه‌ای از کمال انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: در اسلام به تقوا بسیار اهمیت داده شده و انسان وقتى به خدا متصل شد، دیگر اسیر هرکس نمی­ شود بنابراین از خداوند می‌خواهم به همه ما تقوا و فکر در خصوص اعمال دینی را عنایت بفرماید.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات طلب روزی حلال از جمله بهترین عبادات است افزود: کسب و کار می‌تواند لقمه حلال و یا لقمه حرام را وارد زندگی انسان کند و لازم است در این راستا مراقب نوع کسب درآمد باشیم.

خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: خداوند در قرآن بارها هشدار می‌دهد که نسبت به کافران هشیار باشید، زیرا کافران از مشکلات مسلمانان خوشحال و از دستاورد آنها ناراحت می‌شوند، همان‌طوری که جنایتکاران صهیونیستی از ظلم به مردم فلسطین خوشحال می‌شوند، برخی که فکر می‌کنند با قبول کدخدایی آمریکا زندگی راحتی دارند باید توجه داشته باشند طبق قرآن دینی برایشان باقی نخواهد ماند و برخی امروز نگویند در صورت رابطه با آمریکا قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، امروز باید مردانه در مقابل این ستمکاران ایستاد و حکومت اسلامی را در سراسر جهان پیاده کرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که هرچه فریاد دارید سر آمریکا بزنید، تصریح کرد: اگر آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت نکند این رژیم جنایتکار در کمترین زمان نابود خواهد شد، بعد از تسخیر لانه جاسوسی برخی نگران رابطه با آمریکا بودند استعفا دادند اما امام(ره) فرمودند این انقلاب اسلامی با این اقدام تکمیل شد زیرا در صورت وجود این جنایتکاران در کشور، انقلاب اسلامی نمی‌توانست این چنین تعالی پیدا کند.

وی با اشاره به شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) تاکید کرد: امام خمینی فضایل بسیاری را برای حضرت زهرا(ع) برشمرده اند، از جمله کمـال و جامعیـت انسانی، همطرازی با پیامبر و گفت‌وگوی فرشتگان با وی. وی در این باره می‌فرماید: تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است، در فاطمه زهـرا(س) جلوه کرده و بوده است. یک زن ملکوتی، یک انـسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقـت زن، تمـام حقیقـت انـسان، او زن معمـولی نیست. او موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول