اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کنگره ملی شهدای آذربایجان‌شرقی هر 5 سال یک‌بار برگزار می‌شود

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه آذربایجان‌ پرچمدار مقاومت در طول تاریخ بوده است، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند، این کنگره به صورت 5 سال یکبار با این رویه منسجم و منظم برگزار خواهد شد.

کنگره ملی شهدای آذربایجان‌شرقی هر 5 سال یک‌بار برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مردم غیرتمند تبریز و آذربایجان‌شرقی ۱۰ هزار شهید گلگون کفن دارند، ۱۰ هزار شهید اسوه‌های مقاومت در استان هستند که فرهنگ شهادت را گسترش داده‌اند. 

وی با بیان اینکه همان‎طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آذربایجان‌ پرچمدار مقاومت در طول تاریخ بوده است، افزود: این کنگره طبق دستورات رهبر معظم انقلاب بوده است که فرمودند فرهنگ شهادت و مقاومت را در جامعه به‌گسترانید  و نسل جوان را با شهدا و فرهنگ مقاومت آشنا کنید. 

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: نهضت کنگره از سال پیش آغاز شده و از دور دسترس‌ترین روستاها تا مرکز شهر با اجلاسیه‌هایی برگزار شد. 

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ارتقای فرهنگ شهادت و آشنایی نسل جوان با این دلاورمردان است، متذکر شد: در این خصوص ده‌ها سرود، مستند، وصیت‌نامه‌ها، موشن گرافی و غیره تولید شد.

عباسقلی‌زاده تصریح کرد: ما در این خصوص مستندات خام زیادی داریم که به صورت ویژه روی آنها کار شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. 

وی بیان داشت: برگزاری جشنواره، رویدادهای مختلف در بین اقشار مختلف جزء زیرمجموعه‌های این اجلاسیه بزرگ بود. 

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: سعی شده است تا فضای استان و شهر تبریز را با شهدا عجین کنیم که بسیار ملموس نیز بوده است. 

وی یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند، این کنگره به صورت پنج سال یکبار با این رویه منسجم و منظم برگزار خواهد شد. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول