اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

درخشش هنرمندان ایرانی در سومین مسابقات خط فجیره + تصاویر

هنرمندان ایرانی در سومین دوره مسابقات «فرهنگستان هنرهای زیبای فجیره» امارات خوش درخشیدند.

درخشش هنرمندان ایرانی در سومین مسابقات خط فجیره + تصاویر

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، فرهنگستان هنرهای زیبای فجیره که ریاست هیأت امنای آن را «محمد بن حمد الشرقی» ولیعهد فجیره بر عهده دارد، سومین دوره مسابقات بین‌المللی خود را در شاخه‌های خط ثلث جلی، خط جلی دیوانی، خط نسخ و خط نستعلیق، تذهیب و نقاشی‌خط برگزار کرد.

در این مسابقات که هنرمندان بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس و حوزه تمدنی ایران حضور داشتند، هنرمندان کشورمان خوش درخشیدند.

شب‌گذشته ـ سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ـ جوایز سومین دوره مسابقات «فرهنگستان هنرهای زیبای فجیره» اهدا شد که در تذهیب، زهرا دوستی شنبرکی هنرمند اهل قزوین، رتبه نخست را کسب کرد. او فارغ‌التحصیل رشته حسابداری است و کار تذهیب را از سال ۸۶ از طریق حوزه هنری آغاز کرده و رتبه‌های متعددی در جشنواره‌های داخلی کسب کرده است.

در شاخه نقاشی‌خط، سیده ساناز البرزی از ایران مقام دوم را با اثری از مجموعه «کهکشان» به خود اختصاص داد. وی متولد ۱۳۶۵ و فارغ‌التحصیل رشته گرافیگ در مقطع کارشناسی ارشد است.

در خط نستعلیق، حبیب رمضان‌پور، سجاد حق‌جوی جوری و صفر گالشی حور، هر سه از ایران مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین ۸ خط قابل تقدیر هم همگی از آن هنرمندان ایرانی بود.
احمدعلی نمازی اهل ارومیه در خط ثلث جلی، حائز رتبه سوم شد. نمازی دوره ثلث را زیر نظر اساتید ترکیه گذرانده و سابقه کسب مقام اول خط ثلث در مسابقات بین‌المللی قونیه و همچنین ارسیکا را دارد.

هیأت داوران سومین دوره مسابقات «فرهنگستان هنرهای زیبای فجیره» در شاخه ثلث جلی، هیچ هنرمندی را حائز رتبه‌های اول و دوم ندانست.

در این دوره از مسابقات، به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۳۰، ۲۵ و ۲۰ هزار درهم امارات (حدود ۲۷۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان) اهدا شد؛ همچنین به تشخیص هیأت داوران به ۸ نفر دیگر در هر شاخه، مبلغ ۵ هزار درهم تعلق گرفت. در این دوره، ۴۶۰ هنرمند از ۳۵ کشور حضور داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول