اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

۵۲ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شده است

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن گفت: تا کنون ۵۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور تامین شده است .

۵۲ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روح الله اکبری صبح امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۵۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور تامین شده است .

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن ادامه داد: از ۲۴۰ هزار مسکن مهر باقی‌ مانده ۱۱۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم مسکن مهر بلاتکلیفی در کشور وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به سعی دولت در کاهش قیمت تمام شده مسکن برای مردم ، افزود: در ارضی ۹۹ ساله که قیمت زمین ۵۲ درصد قیمت ساختمان بود، تخفیف داده شد و همچنین در عوارض صدور پروانه ساختمانی، بیمه، نظام مهندسی تخفیف داده شده است و دولت در بخشی دیگر به دنبال تهیه مصالح با قیمت پایین‌تر است.

اکبری بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک تا چهار، نهادهای حمایتی نقش ویژه‌ای در تهیه مسکن، تحت عنوان مسکن اجتماعی دارند.

وی اظهار داشت: دولت برای دهک‌های متوسط اقداماتی از جمله تهیه زمین، بالا بردن میزان تسهیلات و کم‌کردن سود آن در نظر گرفته است.

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن در خصوص طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: برای خانواده‌های که فرزند سوم آنان از آبان ۱۴۰۰ به بعد به دنیا بیاید ۲۰۰ متر زمین به زوج و زوجه واگذار که این طرح به طور جدی در سراسر کشور پیگیری می‌شود.

 وی گفت: تا کنون در سراسر کشور حدود ۳۵ هزار قطعه زمین و در چهارمحال و بختیاری ۸۹۰ قطعه به منظور اجرای طرح جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل داده شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم خدایار باقری هارونی به عنوان سرپرست جدید اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول