اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت 16 مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در سمنان

شمار مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در استان سمنان به عدد 16 رسید.

فعالیت 16 مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با اعطای مجوز ایجاد مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی به مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا، شمار مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در استان سمنان به 16 و در شهرستان سمنان به پنج مرکز رسید.

با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی در هشت ماده و به مدت سه سال صبح امروز به امضای محمود فیض، سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و محمود گلستانی، رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا و در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای منعقد شده است.

محمود فیض، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه این مرکز شانزدهمین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در استان سمنان و پنجمین مرکز در شهرستان سمنان است، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه و پس از نیازسنجی و برنامه‌ریزی، دوره‌های آموزشی منطبق با استانداردهای بین‌المللی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی این مرکز اجرا می‌شود.

فیض از برگزاری دوره‌های تخصصی برای الگوهای مختلف آموزشی ازجمله تولید، بازاریابی، فروش، کارآفرینی و آمادگی شغلی ویژه مخاطبان این دانشگاه خبر داد و افزود: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد برای دانش‌آموختگان دانشگاهی از دیگر تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در راستای اجرای این تفاهم‌نامه خواهد بود.

محمود گلستانی، رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا نیز ارتقای توانمندی و افزایش بهره‌وری دانش‌آموختگان دانشگاهی را بسیار ضروری عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، تحلیل بازار کار و شناسایی مشاغل اولویت‌دار مرتبط با هر یک از رشته‌های تحصیلی در حال اجرا، توسط کارشناسان دانشگاه انجام و پس از انجام نیازسنجی‌های شغلی، به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان جهت برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی اعلام خواهد شد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول