اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وضعیت بنفش آلودگی هوا در شهرستان کارون

آلودگی هوا در استان خوزستان روند صعودی به خود گرفته است به‌طوری‌که هوا یکی از شهرستان در وضعیت بسیار ناسالم و بنفش در‌آمده است.

وضعیت بنفش آلودگی هوا در شهرستان کارون

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آلودگی هوا در استان خوزستان روند صعودی به خود گرفته است به‌طوری‌که هوا یکی از شهرستان در وضعیت بسیار ناسالم و بنفش در‌آمده است.

بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور در حال حاضر میزان آلودگی هوا در شهرستان کارون 272 AQI رسید که نشان دهنده بسیار ناسالم بودن هوا و وضعیت بنفش است.

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه 2.5 میکرون در ایستگاه‌ اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان 160، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز 165، ایستگاه‌ پست برق شماره 3 اهواز 161، ایستگاه نیوساید  اهواز 164 و ایستگاه شرکت ملی حفاری در اهواز 157 میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر در وضعیت ناسالم و قرمز است.

همچنین میزان آلودگی هوا در آبادان 169، اندیمشک 155، سوسنگرد 168، شادگان 155 و شوشتر 152 میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارد.

در این شرایط کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل، خودداری کنند و افراد دیگر نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول