اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کشته شدن 25 پرسنل ارتش پاکستان در حملات تروریستی

در پی حملات تروریستی روز سه شنبه در پاکستان، دستکم 25 پرسنل نظامی کشته و شماری دیگری مجروح شدند.

کشته شدن 25 پرسنل ارتش پاکستان در حملات تروریستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو حمله تروریستی جداگانه در «دره اسماعیل خان» در پاکستان در روز سه شنبه دستکم 25 پرسنل نظامی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سما تی وی» 6 تروریست صبح سه شنبه به پاسگاه پلیس دردره اسماعیل خان حمله کردند. تروریست‌ها یک خودروی پر از مواد منفجره را به دروازه اصلی پاسگاه کوبیدند وجلیقه های انتحاری خود را منفجر کردند.

بر اثر این انفجارها ساختمان کلانتری فروریخت و 23 سرباز شهید شدند. هر 6 تروریست نیز به ضرب گلوله کشته شدند.به دنبال این حادثه، وضعیت اضطراری در  شهر اعلام شد

در حمله دیگر تروریستی به یک دانشکده در منطقه کولاچی، دو پرسنل نظامی  کشته و چهار تروریست در تبادل آتش کشته شدند. این تروریست ها در حملات به مردم و همچنین نیروهای امنیتی شرکت داشتند.

ارتش پاکستان اعلام کرد که 17 تروریست درعملیات‌های اطلاعاتی در منطقه دره اسماعیل خان توسط نیروهای امنیتی کشته شدند. 

این حملات در حالی رخ می‌دهد که ارتش پاکستان طی هفته‌های گذشته به یک مخفیگاه تروریست‌ها نزدیک مرز با افغانستان یورش برد .در این عملیات ۸ تروریست کشته شدند. معمولا گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان وابسته به طالبان افغانستان عملیات نظامی علیه دولت پاکستان انجام می‌دهد. 

طالبان پاکستان از جمله گروه‌های تروریستی در این کشور است. حملات تشدید شده توسط طالبان پاکستان و سایر گروه‌های تروریستی در سال جاری موجب کشته شدن صدها نفر که بیشترشان نیروهای امنیتی هستند، شده است.

«انوار الکاکار» نخست وزیر موقت پاکستان اخیرا گفت:«ما نگرانی داریم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است».

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول