اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیش‌بینی آخر هفته‌ سرد و برفی برای گیلانی‌ها

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش محسوس دما مناطق مختلف استان طی روزهای آیند خبر داد و گفت: طی چهارشنبه و پنجشنبه، بارش باران و در ارتفاعات بارش شدید برف پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی آخر هفته‌ سرد و برفی برای گیلانی‌ها

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت آب‌وهوای گیلان، اظهار کرد: بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی گیلان (جهت اقدام ضروری)، از ظهر چهارشنبه تا بعدازظهر پنجشنبه (۲۲ تا ۲۳ آذر) با تقویت ناپایداری و موج هوای سرد در منطقه، بارش‌ها در استان تشدید می‌شود. 

به گفته وی، طی این مدت ابرناکی و مه‌آلود شدن هوا، بارش باران (برخی مناطق شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد شدید، رعدوبرق و در ارتفاعات بارش شدید برف پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تقویت جریانات سردشمالی و برودت هوا، از کاهش محسوس دما مناطق مختلف استان طی روزهای آیند خبر داد. 

دادرس برای برخی مناطق استان به‌ویژه سواحل و ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید نیز پیش‌بینی کرد و افزود: به سبب شدت بارش‌ها، آب‌گرفتگی و اختلال در تردد، بالاآمدن آب و طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش زمین، شکستن و سقوط درختان و خسارت به سازه‌ها و ابنیه مورد انتظار است. 

وی همچنین توصیه کرد تا تمهیدات لازم جهت اجتناب افراد و اشخاص از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین برپایی چادرهای مسافرتی لحاظ شود. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره اختلال در تردد و آب‌گرفتگی طی روزهای پیش رو، گفت: از رفت‌وآمدهای غیرضروری در جاده‌ها، معابر و خیابان‌ها توصیه می‌شود مردم اجتناب کنند. 

دادرس با اشاره به‌احتمال بارش برف در نواحی کوهستانی استان نیز توصیه کرد تا مردم از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی استان و گردنه‌های مواصلاتی به استان‌های مجاور اجتناب کرده و در صورت ضرورت، تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه داشته باشند. 

به گفته وی، با توجه به بارش برف شدید و وزش باد شدید در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان، کولاک و احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود و بنابراین از صعود به ارتفاعات استان و جابجایی عشایر کوچ رو جدا خودداری شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول