اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تغییرات در راس هرم مدیریتی جشنواره برلین

جشنواره فیلم برلین رئیس سابق جشنواره فیلم لندن تریشا تاتل را به عنوان مدیر جدید خود برگزید.

تغییرات در راس هرم مدیریتی جشنواره برلین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، تاتل قرار است جانشین کارلو چاتریان و ماریت ریسن‌بیک شود که از سال ۲۰۲۰ مدیریت هنری و اجرایی برلیناله را به عهده داشتند. او پس از اتمام این دوره که در ماه فوریه ۲۰۲٤ برگزار می‌شود، عهده‌دار این پست خواهد شد. 

وی توسط کمیته‌ای شش نفره شامل ادوار برگر، کارگردان اسکاری فیلم «در جبهه غرب خبری نیست»، رومن پائول، تهیه‌کننده فیلم «اینک بهشت»، مدیر اجرایی آکادمی فیلم آلمان ان لپین، سارا فضیلت (تهیه‌کننده و بازیگر)، کمیسر فرهنگی آلمان کلودیا روث و رییس سنای برلین فلورین گراف، انتخاب شد.

تاتل به مدت پنج سال معاون جشنواره BFI لندن بود و پس از آن در دوره‌ پنج‌ساله دیگری مدیر این رویداد شد و در نهایت در سال ۲۰۲۲ از این سمت کناره‌گیری کرد. در دوران مدیریت تاتل، مخاطبان این جشنواره دو برابر شدند. او به گسترش این جشنواره به خارج از لندن و سرتاسر بریتانیا کمک شایان‌ ذکری کرد. در سال ۲۰۲١، حدود سی درصد برنامه‌های این جشنواره خارج از لندن برگزار شد.

«همیشه عاشق این موضوع بودم که [جشنواره] برلین مسحورکننده، سیاسی و برانگیزاننده است؛ مکانی بسیار مهم برای صنعت فیلم جهان.» تاتل روز سه‌شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر برلین گفت.

«برلیناله در میان فستیوال‌های درجه الف پرچم‌دار است.»

جشنواره فیلم برلین دومین جشنواره بزرگ بین‌المللی در جهان پس از کن به‌شمار می‌رود و هرساله میزبان بازار فیلم اروپاست که فیلم‌های مستقل در آن عرضه و به فروش می‌رسند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول