اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران در اغلب شهرها و یخبندان در 14 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه 23 آذر در اغلب نقاط کشور بارندگی خواهیم داشت، گفت: فردا در 14 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

باران در اغلب شهرها و یخبندان در 14 استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده 22 آذر سامانه بارشی که امروز وارد کشور شده است، کل نیمه غربی کشور را دربرمی‌گیرد، شدت بارش‌ها در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور خواهد بود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه 23 آذر در اغلب نقاط کشور بارندگی خواهیم داشت و روز جمعه فقط در شمال شرق و نوار شرقی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این مدت در مناطقی که بارش داریم کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر بارش به شکل برف خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز شنبه 25 آذر در اغلب نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی ‌می‌شود.

وی گفت: از ظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ تا بعدازظهر جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۲۴، وزش باد شدید با بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات‌ و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی بیش از 1.5 متر و در مناطق دور از ساحل بیش از 2 متر‌ روز چهارشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و روزهای پنج‌شنبه و جمعه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و غرب دریای عمان، پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران، گاهی وزش باد شدید در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و 3 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان افزود: فردا در 14 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، تبریز، خرم‌آباد، زنجان، شیراز، شهرکرد، سنندج، قزوین، کرمانشاه، یاسوج و همدان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول